המחנה הציוני: "צו 8" ליאיר לפיד

פעילי "המחנה הציוני" יצאו היום (ראשון) למשמרת מחאה מול בתי חברי הכנסת של "יש עתיד": היו"ר יאיר לפיד בתל אביב, וחברי הכנסת עפר שלח בבית שמן, יעל גרמן בהרצליה ועליזה לביא בנתניה.

הפעילים הדביקו על בתיהם של חברי "יש עתיד" מודעות תחת הכותרת "צו 8" לקראת ההצבעה מחר בכנסת על מה שהגדירו "חוק הכאילו גיוס של הממשלה, שאין בו שום שוויון בנטל", בה צפויה "יש עתיד" להצביע בעד ההצעה.

"לפיד זרק את החיילים מתחת לגלגלי האוטובוס בשביל ברית דמיונית עם ליברמן. אנחנו בעד שכל אזרח בישראל יישא בנטל. בין אם בשירות צבאי ובין אם בשירות לאומי או אזרחי – אבל עד שזה יתגשם – המדינה צריכה לדאוג שאלו שמתגייסים יתוגמלו בשכר ראוי. חוק הגיוס הנוכחי מוחק את האפשרות לזה", טענו הפעילים.

אלון ויסר, ראש מטה השטח של "המחנה הציוני", אמר מחוץ לביתו של יאיר לפיד: "בחוק הגיוס ש'יש עתיד' תצביע מחר בעדו אין לא שוויון ולא נטל. להפך. זה חוק שלא מטפל בגיוס חרדים והכי חשוב, הוא גם לא מתגמל אף חייל שכן משרת. אנחנו קוראים ללפיד להצטרף ל'מחנה הציוני' ולהתנגד לחוק הזה. אל תמכור את החיילים בשביל ברית דמיונית עם ליברמן וליצמן".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מסרה בתגובה להגעת פעילי המחנ"צ אל ביתה, "אל ביתי הגיעו צעירים חביבים שהודו שאפילו לא קראו את חוק הגיוס והקשיבו בתשומת לב לנימוקים שלי מדוע החוק טוב והמחנ"צ חנטרישים".