דיכטר על חוק קיזוז משכורות למחבלים

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לקיזוז משכורות מחבלים של חברי הכנסת אבי דיכטר ואלעזר שטרן.

87 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק ורק 15 התנגדו לה.

על פי הצעת החוק יקוזזו כספי המשכורות שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ובני משפחותיהם מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות.

בעקבות ההחלטה, כבר השנה ישראל תקפיא סכום של יותר ממיליארד ומאתיים מיליון שקלים ולא תעביר אותם לידי הרשות הפלסטינית.

ח"כ שטרן אמר לאחר אישור החוק, "החוק ההיסטורי הזה יחליש משמעותית את עידוד הטרור על ידי הרשות הפלסטינית. חובה עלינו לעצור את התמריץ הכלכלי שמעניקה הרשות הפלסטינית למחבלים, תמריץ שמעודד נוספים לבצע טרור. כך כל נער פלסטיני יבין שלא משתלם לו לבחור בדרך הטרור. לא עוד עידוד טרור על חשבוננו".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ דיכטר, הוסיף כי "הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם בגובה של כ-1.2 מיליארד שקלים בשנה, שהם כ-7% מתקציב הרשות הפלסטינית".

לדבריו, "הרשות הפכה את עצמה למפעל המעסיק רוצחי אנשים. למפעל זה קל מאוד להתקבל. כל שעליך לעשות זה לרצוח ישראלים, להיעצר או להיהרג, והתקבלת לעבודה במפעל. מחמוד עבאס ועוזריו – אם לא תשנו את כרטיס הכניסה למפעל זה, אתם תלכו יום אחד לישון ותקומו מקוצצים".

ח"כ מירב בן ארי: חוק הקיזוז הוא קריטיחזקי ברוך

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בתגובה לאישור החוק, "‏הבטחנו לעצור את חגיגת משכורות המחבלים וקיימנו. עכשיו זה סופי. כל שקל שאבו מאזן ישלם למחבלים ורוצחים יקוזז אוטומטית מתקציב הרשות הפלסטינית".

"מלחמה אפקטיבית בטרור עוברת גם דרך הכיס של המחבלים של משפחותיהם ושל אבו מאזן", דברי ליברמן.

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו מלווה את המשפחות השכולות בירך על אישורו הסופי של חוק קיזוז משכורות מחבלים. "חוק קיזוז המשכורות למחבלים נותן לרשות הפלסטינית הזדמנות לתקן את עצמה. במקום שתשקיע את כספיה בתעשיית רצח ודמים, היא תחוייב להשקיע בתשתיות ובפיתוח".

"חוק קיזוז המשכורות הוא גם תיקון חשוב למדינת ישראל. לא יכול להיות שמדינה מתוקנת תממן טרור נגד עצמה ותספק משכורות למי שרצח את אזרחיה. אין לתופעה הזו אך ורע בעולם", סיכם פלג.