משפחות הנרצחים דורשות עונש מוות

משפחתו של רונן לוברסקי הי"ד, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית לפני חודש וחצי, ערכה הבוקר (ג') מסיבת עיתונאים יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, ודרשו מהפרקליטות הצבאית להחיל עונש מוות על המחבל שרצח את רונן הי"ד.

ולדימיר לוברסקי, האב השכול, אמר "לא האמנתי שאהיה בסיטואציה הזו, כל אחד יכול להגיע לזה. המחבל שרצח את רונן מגיע ממשפחת טרור, ארבעה אחים בכלא ועוד אח נהרג במהלך מעצר. הרוצח עצמו ישב בכלא בעבר על טרור ותכנן לבצע את הפיגוע הזה אחרי השחרור.

''המשפחה מקבלת תמיכה של מיליונים מהרשות ואין שום סיבה שהמחבל הזה יהנה מתנאי 5 כוכבים בכלא ויהווה קלף מיקוח בעסקאות. דינו מוות. ורק זה יבטיח שלא יחזור לרצוח ויעודד לרצח", הוסיף ולדימיר.

אריק לוברסקי אחיו של רונן הוסיף: שאלו אותי מה אני חושב על זה שצה"ל צריך לנצח ולא להיות מוסרי. אני לא מבין למה זה סותר . זה לא מוסרי שרוצחים נהנים ממשכורות, תנאים של מלון בכלא, כבוד ותהילה ברשות שמתיימרת להיות מדינה לצידנו . אחריי זה משתחררים וחוזרים לרצוח. זה לא מוסרי. צהל ומדינת ישראל צריכים לגמור את זה . זה מוסרי."

סא"ל (מיל.) מוריס הירש, לשעבר פרקליט איו"ש, הציג נתונים על הכספים המועברים למחבלים, "הרצח של רונן ז"ל הוא תוצאה של ההסתה הפרועה ושל האדרת משפחתו של הרוצח על ידי בכירי הרש"פ, וזאת בנוסף למיליוני השקלים ששילמה הרש"פ למשפחה רק בשל העובדה שבני המשפחה רצחו יהודים".

דבורה גונן ובועז קוקיא, הורים שכולים ומראשי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, הוסיפו כי "למחבלים פלסטיניים ניתן לגזור עונש מוות ואין צורך בחקיקה מיוחדת. רק רצון ונחישות של מערכות המשפט והביטחון.

"המקרה האחרון של רונן לוברסקי ז''ל הוא מקרה ברור שעונש מוות נדרש. זה יציל חיים של חיילים רבים בעתיד. מחבל ישראלי שרוצח אזרח/חייל ישראלי- הדבר הוא בגידה במדינתו", הדגישו.