טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

ממשל טראמפ מגבה הרחקת פעילי BDS מישראל. דוברת מחלקת המדינה בארה"ב, נשאלה בתדרוך היומי לעיתונאים על סירובה של ישראל להכניס לשטחה את הפעילה האנטי-ישראלית אריאל גולד.

הדוברת, הת'ר ניוארט, ענתה לשאלה: "אני לא מכירה את פרטי המקרה הספציפי הזה. מדינות ריבוניות יכולות לאשר או שלא לאשר כניסה לתחומן. אנחנו מעריכים מאוד את חופש הביטוי אבל ממש לא תומכים ב-BDS".

מדובר בעמדה חדשה, אחרי שבמשך שנים ארוכות נחשבה מחלקת המדינה כמחמירה מאוד עם מעשיה של ישראל כלפי ארגונים ופעילים אנטי ישראלים.

נזכיר כי אתמול (שני) מנע שר הפנים אריה דרעי מגולד, יהודיה אמריקנית, מלהיכנס לישראל. הצעד נעשה בהמלצת השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן.

האישה, אריאל אליז גולד, בשנות ה-40 לחייה, פעילת חרמות מוכרת נגד ישראל המשתייכת לארגון Code Pink. היא הגיעה לפני מספר חודשים לישראל כתיירת, ובמהלך שהותה התברר כי מדובר בפעילה ידועה המובילה חרמות נגד ישראל.

עם יציאתה מישראל, צוידה במכתב המבהיר לה כי כניסתה הבאה תיעשה אך ורק בכפוף להסדרת הגעה מראש.

לאחרונה פנתה גולד בתואנה כי היא מגיעה לישראל לצורך לימודי יהדות באוניברסיטה העברית. עם נחיתתה בנתב״ג הוכנסה לתשאול, ולאחר שנתבררו כלל הנתונים אודותיה, הועברה המלצת השר ארדן למנוע את כניסתה לישראל, ובעקבותיה החליט השר דרעי, כאמור, לבטל את אשרת הלימודים בו צוידה לסרב כניסתה בהתאם לסמכותו בחוק.

״אני משתמש שוב בסמכותי כדי למנוע כניסה לארץ של אישה שהגיעה כדי לפעול נגד ישראל ולקרוא להחרמתה״, אמר דרעי. ״מדובר ביהודיה שניסתה לנצל לרעה עובדה זאת. חומרה נוספת מהווה העובדה שהאשה הוזהרה ולמרות זאת ניסתה להיכנס לארץ. אותם פעילי חרם צריכים להבין כי חוקי המשחק השתנו. לא נאפשר עוד להיכנס לתחומי הארץ כדי לפגוע במדינה ובתושביה״.

השר לנושאים אסטרטגיים והסברה, גלעד ארדן, הוסיף "המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל – לא ייכנס לכאן. הכללים השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה".