אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

בכירים ברשות הפלסטינית זועמים על חוק הקיזוז שאושר השבוע בכנסת, וקובע כי הכספים שמעבירה הרשות למחבלים יקוזזו מכספי המיסים שגובה ישראל מהפלסטינים עבור הרשות הפלסטינית.

"הרשות הפלסטינית לא תפסיק לעולם לשלם משכורות למשפחות האסירים והשהידים", אמרו בכירים ברש''פ לרשת כאן ב'.

"נתניהו הורס את הרשות הפלסטינית בקיזוז הכספים האלה מכספי המסים ובסוף הוא יצטרך להחליף את הרשות ולשלם את כל המשכורות בגדה ובעזה", איימו הבכירים הפלסטינים.

אתמול הקים שר הביטחון, אביגדור ליברמן, 'מטה לאומי ללוחמה כלכלית בטרור' (מט"ל) שיהיה אחראי על יישום חוק קיזוז משכורות מחבלים וירכז את המערכה הכלכלית של מדינת ישראל נגד ארגוני הטרור בישראל ובחו"ל.

המט"ל יבצע מעקב אחר פעילות פיננסית של גורמי טרור בארץ ובעולם, יתאם ויסנכרן בין כלל משרדי הממשלה וגופי הביטחון וינהל את המאבק הכלכלי בגורמי הטרור בזירה הבינלאומית.

בסוף כל שנה יגיש המטה לשר הביטחון ולקבינט דוח על תשלומי המשכורות של הרשות הפלסטינים למחבלים ולבני משפחותיהם. על בסיס הדוח, תקזז מדינת ישראל מכספי המסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית סכום שווה ערך לתשלומי הרשות למחבלים ותקפיאו.

בראש המטה עומד עו"ד פול לנדס, שגוייס למשרד הביטחון ממשרד ראש הממשלה. לנדס שימש כראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים ובשנים האחרונות שימש בתפקיד בכיר במשרד ראש הממשלה בתחום המאבק הכלכלי בטרור.

המטה יפעל בכפיפות לשר הביטחון ויורכב מנציגים קבועים של צה"ל, משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה, משטרת ישראל והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

לדברי שר הביטחון ליברמן, "המלחמה בטרור נשענת על שתי רגליים - ביטחונית וכלכלית. אנו פועלים לחיסול הטרור באמצעים צבאיים ובמקביל מייבשים את מקורות המימון שלו. המטה הכלכלי שהקמתי יוביל מאמץ משולב, גלוי וסמוי, בארץ ובעולם שייתן מכה כואבת למחבלים ולספונסרים שלהם".