השרה שקד: יש הזדמנות להחזרת החיילים מעזה

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) השתתפה הבוקר (רביעי) בכנס השדולה להשבת החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, בראשות יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ עמיר פרץ.

״אני מסכימה שבגלל המצב בעזה קיימת עכשיו הזדמנות להחזיר את החיילים והאזרחים חזרה", אמרה שקד. ''הקבינט המדיני בטחוני עוסק בנושא הזה''.

שקד הבהירה כי ישראל מסרבת לתנאי המקדים שהציב חמאס - שחרור מחבלים. ''צריך לומר שאנחנו לא מסכימים להצעת חמאס שתנאי מקדים למו״מ הוא שחרור המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונאסרו מחדש במבצע שובו אחים״.

ד״ר לאה גולדין, אימו של הדר גולדין, תקפה בכנס את ראש הממשלה נתניהו וקראה לו ללמוד מיו"ר הרשות הפלסטינית כיצד לנהל מו״מ. "במהלך השבוע האחרון אנו מבינים שדווקא אבו מאזן מציב תנאי מקדים לגורמים הבינלאומיים שעוסקים במציאת פתרון הומניטארי לעזה של של הורדת שלטון חמאס. אבל, נתניהו וממשלת ישראל לא מציבים את השבת החיילים כתנאי מקדים.

''מועצת הביטחון של האו"ם והאיחוד האירופי כבר מבינים את זה, אבל ראש הממשלה שותק ולא עושה דבר", תקפה גולדין.

לאה גולדין וזהבה שאול באירוע ההזדהות

אתמול החליטו חלק ממשפחות חללי "צוק איתן" שלא להגיע להיכל הזיכרון בהר הרצל ולא להשתתף באזכרה הממלכתית במלאות 4 שנים לנפילתם של חללי המבצע ברצועת עזה.

במקום זאת קיימו המשפחות אירוע הזדהות ותמיכה עם משפחות שאול וגולדין אשר נאבקות להשיב את סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין הי"ד חזרה מעזה, תחת הכותרת "צוק איתן לא נגמר עד שישובו אורון והדר".

זהבה שאול, אמו של אורון, אמרה באירוע, "ארבע שנים שאין לי יום ואין לי לילה, וכל הזמן המחשבות מה קורה עם אורון. החמאס לא אומר לנו וכך גם ממשלת ישראל. אני קוראת לממשלת ישראל: די, אנחנו לא יכולים יותר לסבול, תעשו מעשה".

"עכשיו החמאס במצוקה", ציינה שאול, "אין לי בעיה שתצ'פרו אותם, אבל זה חייב להיות תמורת אורון והדר. אתם שלחתם את הדר ואורון לשדה הקרב ועליכם להחזיר אותם. אני רוצה את הבן שלי אורון חזרה".

בסיום הודתה שאול למשפחות השכולות שבאו לחזק ולהזדהות, "אני מודה לכל ההורים השכולים שבאו לכאן לחזק אותי במקום להיות בטקס בהר הרצל "

לאה גולדין, אמו של הדר, אמרה באירוע, "מבצע צוק איתן לא הסתיים עד שאחרון החיילים יחזור הביתה. שיקום עזה יהיה רק לאחר שכל החיילים יחזרו הביתה. לראות משפחות שכולות יושבות על המדרכה ליד מעון ראש הממשלה זה כואב, מאוד כואב".