בית המשפט קבע: הניאוף הוא לגיטימי

הרב יעקב יקיר מצא כי תחת השופט אהרון ברק, המדינה הכירה בניאוף כקשר שאינו פחות לגיטימי מקשר הנישואין. הוא רוצה לשנות את החוק.

גיל רונן , כ"ב בתמוז תשע"ח

הרב יעקב יקיר
הרב יעקב יקיר
צילום: עצמי



טוען....

הרב יעקב יקיר, מתוכנית "תורת המדינה" בישיבת בית אורות, פרסם מחקר שמצא כי תחת נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, המדינה הכירה בניאוף כקשר שאינו פחות לגיטימי מקשר הנישואין.

פירוש הדבר שאם, למשל, אישה נשואה מנהלת קשר אישות עם גבר הנשוי לאישה אחרת, הגבר יכול לתבוע את האישה על מחויבות כביכול שהתחייבה כלפיו במסגרת הקשר ביניהם, או להיפך, ובית המשפט יסכים לדון בכך.

"יש פה שתי משפחות", פירש. "אנחנו טוענים במחקר שהמשפחה בנויה על מחויבות הדדית בין האיש לאישה. נאמנות שיוצרת אחדות, וממילא מקיימת את המשפחה. יש פה מחויבות בשתי משפחות, שהמחויבות שבהסכם לניאוף תוקפת אותה".

בשנות ה-60, הסביר הרב יקיר, בית המשפט העליון סירב לדון במקרים כגון אלו ונשען לצורך כך על חוק החוזים, תוך קביעה כי ההסכם בין הנואפים אינו מוסרי ואינו חוקי. ואולם, כאמור, השופט ברק שינה התייחסות זו, וטען שהנישואין לא באמת מחייבים את בני הזוג לנאמנות.

הרב יקיר אמר שהדרך לתקן את הקלקול הנוכחי אינה מסובכת וכי יש לשנות את סעיף 30 בחוק החוזים באופן שיקבע שניאוף נוגד את תקנת הציבור, שהוא אינו חוקי ואינו מוסרי, ואסור שייאכף. לדבריו, תוכנית "תורת המדינה" מצויה בקשר עם מספר מחוקקים כדי לקדם את היוזמה הזו.

לקריאת המחקר

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה