ביתר עילית
ביתר עיליתצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שופט בית משפט השלום, מרדכי בורשטיין, קיבל הערב (רביעי) החלטה ולפיה לא יתיר למומחה לחדור למחשבו האישי של יו"ר האופוזיציה בעיר ביתר עילית, מנחם זיידה, ולמחשביהם של יתר חברי האופוזיציה.

הבקשה הוגשה במסגרת הליך של תביעת דיבה של ראש העיר מאיר רובינשטיין נגד יו"ר האופוזיציה וחברים נוספים, כאשר רובינשטיין תובע סך של מיליון שקלים בטענה כי הנתבעים פרסמו עליו דברי ביקורת.

ראש העיר טוען כי בידיו ראיות שחברי האופוזיציה פרסמו את הדברים, אך מאחר והראיות הושגו בצורה לא חוקית תוך פריצה למחשבי חלק מהנתבעים הוא ביקש מבית המשפט למנות מומחה שיחדור למחשבים.

השופט דחה את הבקשה וקבע כי מדובר בבקשה חריגה ביותר, ואין תפקידו של מומחה מטעם בית המשפט לאפשר השגת ראיות לטובת התובע. המשמעות היא שראש העיר נותר עם ראיות לא חוקיות, שאם יגיש אותן הוא צפוי להיתבע במיליוני שקלים בגין הפרת הפרטיות.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את חברי האופוזיציה אמר בעקבות ההחלטה, "אני מרוצה מהחלטת בית המשפט אך יחד עם זאת סבור כי בית המשפט צריך לדחות את התביעה על הסף. אמנם הלקוחות שלי מאוד היו מעוניינים שאחקור את רובנישטיין על דוכן העדים דווקא בימי בחירות, אלא שלטעמי תביעתו של ראש העיר הוגשה ללא כל ראיות ולכן יש לדחות אותה על הסף וגם לגופם של דברים מותר להביע ביקורת על ראש עיר".

יו"ר האופוזיציה בביתר עילית, מנחם זיידה, אמר ״אני מיצר על כך שראש העיר במקום להתמודד עם דברי ביקורת שהטיחו בו רבים מתושבי העיר ולאו דווקא אנשי האופוזיציה, החליט להגיש תביעה בבית משפט אזרחי בערכאות וזאת מתוך מטרה להטיל פחד ומורא".