עיצוב הבית
עיצוב הביתpixabay

בשביל לעצב בית מושלם אתם לא חייבים לשכור מעצב פנים יוקרתי או לשבור תוכנית חיסכון: יש כמה דברים קטנים ומקסימים שאתם יכולים לעשות, ולקבל בית מקסים, מעוצב ומאיר פנים. הנה כמה רעיונות:

סרטים על הווילונות בחלון ובאמבטיה

רעיון נחמד מאד, שמקרין תחושה של תמימות ועולה פחות מכמה שקלים. קנו סרט סאטן ארוך מגולגל בצבע בהיר כלשהו, ורוד בהיר למשל. גזרו סרטים קצרים וקשרו את כל הווילונות בבית עם הסרטים. לאחר מכן עבור לחדר הרחצה והתקינו סרט מעל כל טבעת שמחזיקה את וילון האמבטיה. התוצאה מאד חביבה.

שיפוץ הספות בסלון והשולחן

הספות בבית לא חייבות להיראות כאילו בכל יום ילדים קופצים ואוכלים עליהן (זה אולי נכון, אבל לא חייבים לראות את זה על הספות). תפרו בד בצבע עליז שמתכתב גם עם צבע השטיח (באותה הזדמנות אפשר גם לקנות שטיח חדש, יש כיום שטיחים מאד זולים ויפים למדי), ועטפו עם הבד את כריות הספה. בחרו בבד שניתן להכניס למכונת הכביסה.

פרקט סינטטי לרצפה

פרקט סינטטי לרצפה עולה מעט ונראה יוקרתי מאד. מעבר למראה הנקי שלו, הוא לא מצריך התעסקות או עבודה (כמו פרקט אמיתי) ותמיד מעניק לבית מראה חמים ונעים. גם נעים ללכת עליו. הוא לא מחליק, ולא קר בחורף. שאלו בחנות איך להתקין את הפרקט בעצמכם, או חפשו סרטון בסגנון עשה זאת בעצמך, וחסכו את עלות איש המקצוע.

דשא סינטטי בגינה

דשא אמיתי מצריך הרבה השקייה, התעסקות ותשלום לבעלי מקצוע, החל מגננים וכלה במומחים שצריכים לבנות מערכות השקייה וחשמל שמתאימים לגינה מלבלבת. החדשות הטובות הן, שהגינה שלכם יכולה ללבלב גם עם דשא מלאכותי. אפשר היום למצוא סוגי דשא שנראים ממש אמיתיים, ירוקים ובעלי מרקם רך ולח כמו דשא אמיתי, רק בלי כל ההתעסקות. האירו את הדשא בנורות לד ירוקות והגינה תיראה מושלם.

טיפול בקירות באמצעות גבס

אם יש לכם קירות מלאים בחורים, סדקים ושכבות ישנות של צבע, אתם תצטרכו להביא צבעי מקצועי וכנראה גם יקר, בכל כמה שנים. לעומת זאת אתם יכולים פשוט לכסות את הקיר בשכבה דקה של גבס דק, ולשוות לו מראה חדש ובוהק מניקיון. זו עבודה פשוטה שאתם יכולים לבצע לבד.

בנייה של מדפים וקירות מגבס

אם כבר אנחנו בענייני גבס, נצלו את החומר שבידיכם וצרו לכם עולם מקסים באמצעותו. אתם יכולים לבנות קירות פנימיים קטנים (למשל, אם אתם רוצים לחלק חדר ילדים), אתם יכולים לבנות מדפים לספרים, גומחות בתוך הקיר לחפצי נוי (וגם להתקין בגומחות תאורה, זה יוצר מראה מדהים וזה לא יקר).

רכשו חלוקי רחצה לבנים ורקמו את שם הילדים על כל אחד מהם

בחנויות הסטוק הגדולות והזולות ניתן לרכוש חלוקים ומגבות בזול. רכשו לכל ילד חלוק, רקמו עליו את שמו ותלו בחדר הרחצה אחד ליד השני. זה מעניק לילדים תחושה של פינוק, זה ימנע מהם להשתמש בכל פעם במגבת אחרת, ואת החלוק האישי שלהם הם בטח יטרחו לתלות על הוו במקום לזרוק על הרצפה הרטובה.

זריקה של כל מה שמיותר וישן

הטיפ הזה חשוב ולא יעלה לכם אפילו שקל: זרקו את כל מה שאתם לא צריכים או רוצים, ואפסנו במחסן את כל מה שתזקקו לו בעתיד וכרגע סתם תופס מקום בבית (למשל אופניים, עגלת תינוקות וכדו'). כל החפצים האלה גוזלים את האנרגיה של הבית ומשווים לו מראה דחוק ועמוס.

כללי שמירה על הבית

אחרי שהשקעתם כל הרבה בבית, יש כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם, כדי שהבית יישאר יפה ומשופץ:

  • למדו את הילדים ללכת בבית בלי לגעת בקירות. הידיים שלהם לעיתים קרובות מלוכלכות בטושים צבעים ומה לא, ואתם לא רוצים שזה יימרח על הקיר הצבוע החדש.
  • עשו ביטוח תכולת דירה, שישמור על הדירה שלכם גם אם דקה אחרי השיפוץ תתחולל רעידת אדמה, הביוב יעלה על גדותיו, תזהו פתאום רטיבות מחשידה בקיר, תתחולל חלילה שריפה או כל תאונה או תקלה שעלולים לקרות. הביטוח שומר על הדירה שלכם ואם משהו קורה לה, הביטוח משלם ולא אתם.
  • חוקקו כלל חדש: אוכלים רק במטבח, מציירים רק בחדר או במרפסת.