חקירות נגועות במשוא פנים? בנימין ושרה נתניהו
חקירות נגועות במשוא פנים? בנימין ושרה נתניהוצילום: רויטרס

עורכי הדין ד"ר יעקב וינרוט ויוסי כהן פנו הערב (שלישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שזה יבדוק מחדש את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו.

"היום התברר שניצב רוני ריטמן, מי שעמד בראש חקירות ראש ממשלת ישראל ורעייתו, היה נגוע במשוא פנים, משום שהאמין שמשפחת נתניהו יזמה את התלונה שהגישה כנגדו פקודתו בגין הטרדה מינית", כתבו השניים למנדלבליט.

לדבריהם, "דבר זה מטיל צל כבד על החקירות שנוהלו בראשותו כנגד משפחת נתניהו, וכל עניין שנבדק על ידי היחידה בראשותו ביחס לבני הזוג נתניהו מוטל בספק. לכן אנו מבקשים שתבדוק מחדש את החקירות הנ"ל".

בתוך כך הודיע היום חה"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים, כי יכנס ביום חמישי הקרוב דיון בוועדה בנושא: "החשש לניגוד עניינים בעקבות הפרסום בעיתון הארץ ומעריב על טענות ניצב ריטמן בהקשר התלונות כנגדו והשפעתן על חקירת נתניהו."

לדברי חה"כ קיש, "החשדות העולים מהתחקירים שפורסמו בעיתון הארץ ובעיתון מעריב מעלים שאלות קשות של ניגוד עניינים ויחס מפלה כלפי צ'. נבדוק כיצד מתנהלת החקירה של ראש הממשלה, כאשר החוקר האחראי מאמין שנתניהו מנהל נגדו קמפיין תלונות להטרדה מינית".

"הנושא יתברר בדיון הוועדה. אזמן את כל הגורמים הרלוונטיים ואת ריטמן עצמו, אני מקווה שיופיע", הוסיף ח"כ קיש.