סוללת פטריוט
סוללת פטריוטצילום: פלאש 90

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מתייחס אחר הצהריים (רביעי) ליירוט כלי הטיס הבלתי מאויש שחדר לישראל מסוריה ואומר כי צה"ל שלט במצב בכל רגע נתון.

"מרגע זיהוי המל"ט הסורי הייתה לנו שליטה מבצעית מלאה בתנועה שלו. כוחותינו ביצעו מספר פעולות הגנתיות למניעת חיכוך, וברגע שהיו את התנאים האופטימליים יירטנו והשמדנו אותו", אמר מנליס.

הוא סיפר על המתרחש מרגע חדירת כלי הטיס. "זוהה כלי טייס בלתי מאויש שטס לאזור החיץ. הוקפצו רביעיית מטוסי קרב ושני מסוקים כאשר במקביל הכינו את סוללת הפטריוט ששיגרה טיל אחד מאזור צפת שפגע ויירט את הכלי".

"מדובר ככל הנראה במל"ט איסוף בלתי חמוש וחתיכות ממנו נפלו מדרום לכנרת. עדיין לא יודעים להעריך האם מדובר בטעות או בפעולה מכוונת. הוא היה לאורך כל הדרך במעקב ויורט כ-10 קילומטר בתוך שטח ישראל. בדקנו גם את האפשרות שמדובר בכלי טייס רוסי", הוסיף מנליס.

נזכיר כי צה"ל יירט באמצעות סוללת פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר מכיוון סוריה לעבר שטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי מערכות ההגנה זיהו את האיום ועקבו אחריו. "צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה", נאמר בהודעת צה"ל.

במהלך ניסיון החדירה נשמעו אזעקות באזור רמת הגולן: באון, מסדה, מעגן, עין גב, שער הגולן ותל קציר.

במרחב הירדן נשמעה אזעקה ביישובים אבני איתן, אלי עד, אפיק, בני יהודה, גבעת יואב, גשור, חספין, כפר חרוב, מבוא חמה, מיצר, נאות גולן, נוב, נטור, רמת מגשימים. לאחר תום הפעילות נקראו התושבים באזורים הללו לחזור לשיגרה.

משטרת ישראל ביקשה מיד לאחר האירוע מכל כלי השיט הנמצאים באגם הכנרת לצאת מהמים בשל פעילות מבצעית, ככל הנראה לאיתור רסיסי כלי הטיס.