דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

תשעה חברי קונגרס דמוקרטים שלחו מכתב פתוח לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בו הם דורשים כי יפרסם בפומבי האם קיצץ או אף הפסיק לחלוטין את הסיוע לפלסטינים, ללא הודעה מוקדמת לקונגרס.

נזכיר כי הנשיא הודיע כי בתחילת 2018 כי ארה"ב בוחנת מחדש את הסיוע לפלסטינים בשל סירובם לסייע בקידום שלום עם ישראל והמשך תמיכתם בטרור. הוא גם הקפיא 65 מיליון דולרים שיועדו לאונר"א, אך לא עצר לגמרי את הסיוע האמריקני לפלסטינים שנאמד בסכומים גבוהים הרבה יותר מדי שנה.

חברי הקונגרס, החברים בועדת יחסי החוץ של הבית, מעוניינים לראות את הנתונים העדכניים של הסיוע האמריקני לפרוייקטים שונים בתחומי הרשות הפלסטינית ובעזה.

התשעה טוענים במכתב כי "קיים חשש אמיתי שקיצוץ חד בכספים האמריקנים לפלסטינים יחריף את המשבר ההומאניטרי ברצות עזה".

הם טוענים עוד כי "אסור למנוע סיוע לפלסטינים. אם קוצץ כסף, יש להעביר אותו כעת, כדי להציל חיים של אזרחים תמימים ולמנוע מחמאס לנצל את המצב ולפגוע הן באזרחים והן בישראל".

הם מוסיפים כי להבנתם, בניגוד לדברי הממשל, מאז ינואר 2018 הוקפא כל סיוע לפלסטינים ולא הועבר אפילו דולר אחד לרשות.

"העובדה שאין שום מידע זמין בנושא לחברי הקונגרס מעורר דאגה. אין לנו בעיה עם פיקוח על הסיוע לפלסטינים כדי שהכסף לא יגיעו למטרות בלתי ראויות. אבל אין צורך בעצירת הסיוע כולו, כשדובר על תהליך של בחינה מחדש ועוד לפני שהתהליך הסתיים" כתבו המחוקקים הדמוקרטים.

לקראת סוף המכתב מתגלה איזה כסף בדיוק מחפשים המחוקקים. הם קובלים על כך שנעצר סיוע ל"ארגונים שאינם ממשלתיים הפועלים לחיזוק הקשר בין ישראל והפלסטינים שעלולים לפטר את העובדים שלהם".

"אלו תוכניות שיצרו שיח קרוב בין ישראלים ופלסטינים - מטרה חשובה במשך שנים לדעת ארה"ב - וחבל שהיא תיפסק", לשון המכתב.