חאן אל אחמר
חאן אל אחמרצילום: הלל מאיר/TPS

משרד החינוך של הרשות הפלשתינית מתכנן מחטף שנועד למנוע את מימוש פסיקת בג''ץ להרוס את המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר שבאזור מעלה אדומים.

בהודעה רשמית הצהיר משרד החינוך הפלשתיני כי בכוונתו לפתוח כבר מחר בבוקר (שני) את שנת הלימודים בבית הספר המיועד להריסה.

בהודעה שפורסמה באתר משרד החינוך של הרש"פ, אומר שר החינוך וההשכלה הגבוהה ד"ר סברי אל צידם, כי "המשרד השלים את כל ההכנות החריגות לפתיחת שנת הלימודים המוקדמת בבית הספר הבדואי של חאן אל אחמר בפאתי ירושלים, עם 174 תלמידים".

לדבריו, "בעוד ילדי העולם רגילים לחשוב על הקיץ כעל תקופת מנוחה והתאוששות, חוזרים תלמידי חאן אל אחמר לבית הספר בתקווה להגן על בית הספר שלהם מפני הריסה. הם ראויים לתואר אבירים".

בעקבות המחטף המתוכנן, בתנועת רגבים הגישו הערב (ראשון) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להוציא צו מניעה נגד המהלך.

כזכור, לאחר שבג"ץ נתן למדינה אור ירוק לבצע את פינוי המאחז בחודש יוני, עורכי הדין של הרשות הפלשתינית הגישו שתי עתירות נוספות בשם תושבי המקבץ, במטרה לדחות ולמסמס את מימוש פסק הדין.

המדינה הכשירה עשרות מגרשים מפותחים לבניה אותם יקבלו תושבי המקבץ בחינם ביישוב ג'אהאלין הסמוך לאבו דיס, ובימים אלו משלימה המדינה הקמת בית ספר חלופי בשכונה החדשה.

המדינה אמורה להגיב לאחת העתירות עד מחר, ובשבוע שעבר קבעה השופטת ענת ברון, כי הדיון בעתירה השניה יתקיים רק ב-15 באוגוסט ובינתיים הקפיאה את הליכי הפינוי שהמדינה החלה בהם.

"החוצפה של הרשות הפלשתינית וסייעניה באירופה, חצתה כל גבול אפשרי", אומרים בתנועת רגבים. "הרשות הפלשתינית פועלת מעל עשור כדי להשתלט באופן בלתי חוקי על אדמות המדינה במרחב אדומים – רק עשר דקות מירושלים. כרגע נראה שממשלת ישראל נכנעת שוב ושוב ללחץ מאירופה וחזקה באכיפת החוק רק בעמונה ובעפרה".