סא"ל בכר: צה"ל מטפל בהדתה טיפול שורש

סא"ל אושרת בכר, סגנית יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, השתתפה בצהריים (שלישי) בכינוס בנושא "ההדתה בצה''ל" שקיימה השדולה החילונית בכנסת.

הקצינה הבכירה חשפה במהלך הכינוס, כי היא נמצאת בקשר שוטף עם מנכ''לית שדולת הנשים מיכל גירא-מרגליות ועם ''הפורום החילוני'' הנאבק נגד תופעות של ''הדתה'', כלשונה.

"יש לנו שיתוף פעולה עם הפורום החילוני וגורמים אזרחיים אחרים שפוקחים את עינינו", אמרה סגנית היוהל''ם. "אני ומיכל (מנכ''לית שדולת הנשים) מדברות כל יום, יש בדיחה כזו שחצי מהמשכורת אני צריכה לקבל ממנה".

סא''ל בכר סיפרה כי ''רוב מקרי ההדתה מגיעים אלינו והטיפול הוא לא טיפול של אקמול אלא טיפול שורש''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תקף את השתתפות הקצינה הבכירה בדיון של השדולה החילונית. ''השתתפות קצינה במדים בכנס בעל אופי פוליטי מובהק היא שערורייה. הרמטכ"ל לא היה מעלה בדעתו לאפשר השתתפות כזו בכנס פוליטי מהצד השני.

''כנראה שהפחד של הרמטכ"ל מארגוני הנשים ומהפלג החילוני קיצוני מקלקלת את השורה, מכניסה את צה"ל שוב למחלוקת ציבורית ופוגעת בחוסנו", אמר סמוטריץ'.

''מובילי תהליך ההנתקה, בצה"ל והחברה הישראלית כולה, שמפחדים כתוצאה מבורות כואבת מכל דבר שמריח ריח של יהדות, לא יצליחו. עם ישראל בריא ואוהב את המסורת שלו וימשיך לכבד אותה בצה"ל ובכל מקום אחר", הוסיף.