דגל ה"גאווה"
דגל ה"גאווה"צילום: ISTOCK

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, דוחה על הסף את חוק הפודנקאות שאושר בכנסת.

בראיון לערוץ 7 אומר הרב כי החוק כפי שאושר גם אם חל על נשים בלבד, הוא אינו מקובל על ההלכה, "ההלכה היהודית מתנגדת לאשר פונדקאות ללסביות, לא זו הדרך, זה לא התא המשפחתי. ההלכה לא תכיר בפונדקאות לצורך נישואין חד מינים בין אם זה אישה ואישה או איש ואיש".

לדבריו נושא הפונדקאות נועד אך ורק לזוג נשוי שמתקשה להביא ילדים לעולם, "יש לצערנו מציאות שזוג נשוי כדת משה וישראל מתקשים להביא ילד לעולם וכפתרון הם שוכרים רחם של אשה ואז לוקחים את הביצית והזרע של בני הזוג האמיתיים ומפרים ברחם להשכרה. לאחר תשעה ירחי לידה הוולד מועבר לאם הביולוגית והאם הפונדקאית מקבלת את שכרה.

"גם כאן נחלקו הפוסקים והמשפטנים מי האם האמיתית, האם האמא הביולוגית או האם בעלת הרחם, יש דעות לכאן ולכאן. בכל מקרה יש בעיה גדולה לנישואין של אותו ולד לכשיגדל. יחמירו שהוא לא יתחתן עם קרובי משפחה של האם הפונדקאית ולא של האם הביולוגית".

הרב ערוסי מצטער על כך שבמדינת ישראל נותנים פתרון לזוגות חד מיניים ומביאים אומללות רבה לילדים שנותרים יתומים, "במקרה של שתי נשים לסביות, אחת הנשים מעמידה את רחמה לפונדקאות והם קונים זרע של מישהו ומפרים אותו והיא יולדת, אבל מי הוא האבא? האם השנייה היא לא אמא ולא אבא אלא סתם חברה. ואם בעל הזרע הוא גוי יש בעיה לתינוקת להינשא לכהן וגם אם הוא יהודי איך ידעו מי הם קרוביו?".

"בלסביות לפחות מדובר באמא שזה הביצית והרחם שלה כפי שבעוונותינו יש היום אמהות חד הוריות שחוששות שיחלוף זמן והן לא יוכלו ללדת אז הן קונות זרע ונכנסות להריון, אז לא יודעים אמנם מי האבא אבל זה הרע במיעוטו כי יודעים מי האמא.

''אבל גבר וגבר שקונים ביצית של אישה ומפרים אותה ברחם אחר, אם אותה אישה היא גויה הילדים הם גויים וגם אם היא יהודייה אז נצטרך לבדוק את כשרות היוחסין ומי הם קרובי המשפחה, וכאן בוודאי שאין אבא ואמא, יש רק אבא וחבר. משום כך ההלכה היהודית דוחה את שני הסוגים, הפונדקאות נועדה כפתרון רק לזוג נשוי כדת משה וישראל שלא מצליחים להביא ילדים לעולם".