הענקת הפרס
הענקת הפרסצילום: יח''צ

למעלה מ-500 גברים ונשים השתתפו היום (חמישי) בכנס השנתי של הקתדרה לתורה ולחכמה בגבעת שמואל.

במסגרת הכנס הוענק פרס היצירה התורנית לרב יואל בן-נון על מפעל חייו בהנגשת לימוד התנ"ך ופריצת הדרך שעשה בתחום.

הקתדרה, הפועלת לאורך השנה בשיעורים שבועיים קבועים בגבעת שמואל, הינה מיזם ברוח הציונות הדתית, המשלב לימוד תורה לצד לימודים מקצועיים.

בין הנואמים בכנס ניתן היה למצוא את הרב חיים דרוקמן, הרב יואל בן נון, הרב שמואל יניב, הרב יאיר גזבר, הרב חיים סבתו, פרופ' שלום רוזנברג, שופט העליון נועם סולברג, השר זאב אלקין המועמד לראשות עיריית ירושלים ועוד.

הרב יניב, ממקימי הקתדרה ומארגן האירוע, אמר ''ביקשנו להעצים את כבוד האמת שבתנ"ך, את האמונה בתורה ובנותנה, להסתכל מגובה העיניים ולראות את גובה השמיים".

הרב יניב אף הסביר את המהות של פרס היצירה התורנית על-שם הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, אשר הוענק לרב בן-נון. "הרב בן נון יצר מתודה של למידת תנ"ך ועיסוק בו, הוא הצליח להכחיש את הביקורת המדעית על התנ"ך, הטוענת שבתנ"ך יש סתירות ובלבולים. הוא אחד מהמשפיעים על אופי לימוד התנ"ך בדורנו, שסייעו לשמור על תמימותה ושלמותה של התורה ואף דאג לחבר את התורה לימינו אנו ולחזק את הקשר הבהיר בין הפסוקים לשיבה לארץ ישראל".

ד"ר שי שגב, מרצה ליהדות ומנחה הכנס, אמר "הקתדרה לתורה וחכמה פעילה לכל אורך השנה, בקיומם של מפגשים שבועיים סביב התנ"ך וארון הספרים היהודי בכלל. מזה שנים שאנו מתכנסים בתשעת הימים למפגש שנתי על מנת להתחזק באהבת חינם ובאמונה בגאולה הקרובה.

''כנס התנ"ך שהתקיים היום הוא חלק ממכלול הכנסים שמתקיימים בשנים האחרונות בנושאי התנ"ך ואופי לימודו. אנו שמחים על כל כינוס המאדיר את שמה של התורה. אלפי אנשים רוצים ללמוד את תורת הגאולה ואנחנו רוצים להוסיף אור ולהצטרף למגמה הזו ומבקשים להרבות אהבת ישראל", כך שגב.