שריפה באזור ירושלים. ארכיון
שריפה באזור ירושלים. ארכיוןצילום: הלל מאיר/TPS

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד דוד שרף, בן 41 מאילת, בגין שורה של מעשי הצתה.

לפי כתב האישום, שרף החליט לפגוע באזרחים ישראלים המשתייכים למגזר הערבי ולהצית את רכושם כנקמה על המצב הביטחוני השורר בארץ.

שרף תכנן להצית את רכושם של בני האוכלוסייה הערבית, וכן לשלח אש בשטחים פתוחים במטרה להעסיק את כוחות הכיבוי ולמנוע מהן לתת מענה להצתות המכוונות כלפי האוכלוסייה הערבית.

לפני כשבועיים הצית שרף חנות מזכרות בעיר העתיקה בירושלים. יום לאחר ההצתה התקשר שרף לקרוב משפחה ומסר לו כי בכוונתו "לשרוף ערבים" מפני שלטענתו "הם שורפים לנו". הקרוב הודיע על השיחה למשטרה, ושרף נחקר במשטרה והורחק מהעיר אילת למשך 15 ימים.

יומיים אחר כך הצית שרף שלושה מוקדים נוספים –שדה הסמוך לבסיס צה"ל בנחל שורק, מטע זיתים בסמוך לבית מגורים בשכונת בית צפפה בירושלים וצמחייה בסמוך למבנים ולבתי מגורים נוספים בירושלים.

בבקשת המעצר כתב עו"ד בוג'ו כי: "פוטנציאל הנזק הטמון במעשיו של המשיב מתעצם נוכח מיקומם של מוקדי ההצתה, לרבות בקרבת בסיס צבאי ובשדה קוצים המתלקח בקלות ובלב עיר, בין עוברי אורח רבים החולפים במקום. זאת ועוד, מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח המניע למעשיו. המשיב בחר לפגוע באזורים הצמודים להר הבית ולעיר העתיקה, בכוונה מוצהרת להלהיב את הרוחות ו"להבעיר את האזור".

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.