חוק מצוין או חוק פזיז? השר משה כחלון
חוק מצוין או חוק פזיז? השר משה כחלוןצילום: אנדי מקינטייר/TPS

שר האוצר משה כחלון הביע הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל תמיכה במחאת הדרוזים נגד חוק הלאום, וציין כי חוק הלאום נחקק בפזיזות, כלשונו.

"אני זה שהנחתי את חבר הכנסת אכרם חסון לעתור לבג"צ נגד חוק הלאום ועובד בשיתוף פעולה עם ח"כ בן ארי בניסיון לשנות החוק", ציין כחלון.

נזכיר כי ערב חקיקת חוק הלאום התבטא כחלון בעד החוק והוא ומרבית חברי מפלגתו אף התייצבו במליאת הכנסת והצביעו בעד החוק.

בפתח ישיבת סיעתו בשבוע שבו הובא החוק להצבעה בקריאה שניה ושלישית אמר כחלון, "דאגנו להמשיך ולהיות המפלגה הממלכתית ששומרת על החוק ועל בית המשפט העליון. היינו מעורבים בחוק הלאום כדי להביא אותו למקום שגם ישמור על מדינה יהודית אבל גם דמוקרטית".

"אני באופן אישי חושב שחוק הלאום חוק מצוין", אמר כחלון. "אנחנו תומכים במדינה יהודית ואמרתי את זה לא פעם אחת. גם היום אני במחיר למשתכן מוציא 100 אחוז מהדירות בכפרים ערבים לבני מקום משתי סיבות: ביטחונית וחברתית. לא רוצה אנשים שיכנסו לאום אל פחם לעשות פרובוקציה וגם 100 אחוז מהדירות בחברון ובית אל הן ליהודים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס בשבוע הבא דיון בנושא, בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר איוב קרא וח"כים דרוזים מהקואליציה. זאת, בעקבות מחאת הלוחמים הדרוזים נגד חוק היסוד, שמפלה, לטענתם, אזרחי המדינה שאינם יהודים.

גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו כי "ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם נציגי העדה הדרוזית מתוך הערכתו הרבה לבני העדה ולתרומתה האדירה למדינת ישראל. יש צורך להסביר את הדברים ולנקות את רעשי הרקע - אך לא יהיה שינוי בחוק הלאום".

שר החינוך נפתלי בנט בטוויטר התייחס למחאת הדרוזים: "לאחר שיחות עם רבים מאיתנו הדרוזים, עולה שאופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאוד דווקא בהם ובמי שגורלו נקשר למדינת ישראל. זו כמובן לא כוונת ממשלת ישראל. אלו אחינו לדם העומדים עמנו כתף לכתף בשדה הקרב וכרתו עמנו ברית חיים".

"עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע", אמר בנט.