פעילות כוחות צה"ל בעקבות הפיגוע באדם

יותם עובדיה, בן 31, מהישוב אדם שמצפון לירושלים הוא הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע אמש ביישוב - כך הותר היום (שישי) לפרסום.

יותם נשוי לטל ואב לשני ילדים קטנים - הראל בן שנתיים ועשרה חודשים ואיתי בן שבעה חודשים.

אמש היה בדרכו לבית הוריו, שם המתינו לו מצרכים שקנה לארוחת ערב שהכין כדי להפתיע את אשתו טל לרגל ט"ו באב. בדרך הוא נתקל במחבל שדקר אותו למוות. הלווייתו תערך היום בשעה 13.00 בבית העלמין בגבעת שאול.

מצבו של בן 58 שנפצע בינוני השתפר במהלך הלילה וגבר בן 41 שנפצע קל שוחרר מבית החולים.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל חדר ליישוב לאחר שקפץ מעל גדר הביטחון. עם כניסתו לישוב דקר המחבל שני בני אדם בשעה שישבו מחוץ לבית.

שכן שהזדמן למקום ניגש אליהם בהנחה שמדובר בקטטה, ולאחר שנדקר בעצמו ירה בדוקר שלושה קליעים וחיסל אותו. לדברי עד ראייה, בשלב זה פגעה במחבל מכונית שעברה ברחוב.

תושבי הישוב התבקשו להסתגר בבתיהם עד תום הסריקות שביצעו כוחות הביטחון זאת מחשש למחבל נוסף. בעקבות הפיגוע הוחלט בצה"ל לתגבר את פיקוד המרכז בשני גדודים נוספים.

הדוקר זוהה על ידי שרות הביטחון הכללי כמוחמד טארק דאר יוסף, בן 17 מהכפר הפלסטיני כובאר, אותו כפר ממנו יצא מבצע הטבח במשפחת סלומון בישוב נווה צוף בליל שבת לפני כשנה.

ראש מועצת בנימין אבי רואה התייחס לפיגוע באדם ואמר כי "לפני כשעה אירע פה פיגוע קרוב לרצחני של מפגע. כרגע אנחנו מתפללים לשלומם של הפצועים ולרפואתם. יש שמתזכרים אותנו שהמלחמה פה לא תמה ושכל מטרתם של שכנינו היא לפגוע ולרצוח יהודים וישראלים".