ארכיון
ארכיוןצילום: Thinkstock

ביומן ערוץ 7 הבאנו את סיפורה של יוזמה חביבה שמאחוריה עומד רועי גליק, תושב כוכב השחר בן 15, וגולת הכותרת שלה היא התגייסות של בני נוער להשלמת מניינים בבתי כנסת שאוכלוסייתם מבוגרת ומידלדלת.

"ביום חמישי בערב יש הרבה נערים בירושלים, הרעיון הוא לשדך אותם לבתי הכנסת וליצור חיבור ואחדות בין המשלימים לבין מי שמשלימים איתם", אומר גליק ומציין כי הכוונה היא לפתוח בחיבור שסביב תפילות מנחה וערבית כי זה הזמן הנוח ביותר שבו בני הנוער נמצאים בירושלים.

הרעיון נולד, מספר גליק, בכלל במוחה של אחותו שחשבה על יצירת קשר בין בני נוער לבין בעלי חנויות שלא תמיד יש מי שמדבר איתם, ומתוך כך יתחברו הלבבות, ולדבריו יתכן שהמיזם עוד יגיע גם למפגשים שכאלה, אך בינתיים "עברנו לפרויקט של בתי הכנסת ואנחנו מקווים שזה יעבוד".

בימים אלה נמצאים גליק וחבריו יוזמי המהלך בשלביו הראשונים של המיזם, וכבר שני בתי כנסת פנו אליהם ולהערכתו בשבועות הקרובים המיזם יעשה את צעדיו המעשיים הראשונים.

ומה לגבי שאר חלקי הארץ? כרגע, אומר גליק, ההתמקדות היא בירושלים מאחר והוא וחברו, אשר כהן, יוזמי ומניעי המהלך, לומדים בישיבה התיכונית בני עקיבא 'בני בנימין' שבבית אל ובשלב זה יתאפשר להם יותר למקד את העיסוק בירושלים הקרובה אליהם. עם זאת הוא מציין כי כבר הגיעו פניות מחוץ לירושלים, ואולי בעתיד הדברים יגיעו גם לשם. "כבר פנו אלינו מראשון לציון ותל אביב. אנחנו מקווים שזה יתפתח, ואם יהיו מתנדבים נכוון אותם לשם".

על החזון שהוא מציב לעצמו מספר גליק ואומר כי השאיפה היא שהדברים יתחילו בתפילות משותפות והשלמת מניינים לבתי כנסת שמספר המתפללים בהם התדלדל, אך בעתיד הכוונה היא לארגן חברותות בין הנערים למתפללים המבוגרים. "הייתי רוצה לראות חיבור בין אנשים ממקומות שונים ובגילאים שונים, ולאחר מכן לחבר את עם ישראל. זה הרעיון".

המיזם המדובר יחל בהשלמת מניינים בבתי כנסת שאין בהם מניין, "בשלב השני אם יהיו הרבה בני נוער ויהיה עודף נוכל לספח בני נוער לבתי כנסת שיש להם מניין ונרחיב את החיבור".

בדבריו קורא גליק לבתי כנסת ולנוער המעוניינים להשתתף במיזם לפנות אליו באופן ישיר למספר טלפון 058-7995857 או לחברו ושותפו ליוזמה, אשר כהן, בטלפון: 058-4416442.