איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: רן דהן/TPS

עו"ד איתמר בן גביר פנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו להמליץ לממשלה לבטל את ההכרזה על תנועת 'כך' כארגון טרור. הבקשה נשלחה גם לשרת המשפטים איילת שקד.

נזכיר כי בשנת 1994, לאחר הטבח שביצע ד"ר ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, החליטה הממשלה להכריז על תנועות 'כך' ו'כהנא חי' כארגוני טרור, זאת למרות שוועדת שמגר קבעה מפורשות כי גולדשטיין פעל לבדו.

עו"ד בן גביר כותב בפנייה כי "ברור לכל ברור לכל בר אוריין כי החלטת הממשלה הייתה החלטה פוליטית, שהתקבלה משיקולים זרים ונועדה לסתום פיות וכן לא היה לה כל בסיס מקצועי".

"נדמה שהיום אין עוד ספק כי ההכרזה נעשתה כלפי חבר אנשים אשר אהבת ישראל פיעמה (ועדין מפעמת) בקרבם, רובם ככולם לא פעלו בדרכי אלימות, והדעות שלהם (גירוש האויבים, מאבק למען מדינה יהודית ואהבת עם ישראל), הן דעות ששר הביטחון של מדינת ישראל מתדהר בהם וחוק כמו חוק הלאום שעבר - הוא הבסיס להן", נכתב בפנייה.

בן גביר כתב ליועמ"ש כי "היום בדיעבד מסתבר כי מירב החומרים החסויים שהובאו על מנת לאשר את הוצאת כך מחוץ לחוק היו חומרים של סוכני שב"כ דוגמת אבישי רביב אשר העלילו עלילות וטפלו האשמות שווא - והאמינות שלהם כקליפת השום".

"כמו כן, בכנסת ישראל פועלת היום הרשימה המשותפת שאנשיה מסיתים נגד ישראל, מבקשים לפגוע במדינה היהודית הדמוקרטית - ואדוני מגלה אוזלת יד משוועת בטיפול באותה מפלגה ובחבריה. אם מחבלים אלה ראויים לכהן בכנסת ואין לאדוני כל כוונה לא רק לבקש פסילתם או להכריז עליהם כארגון טרור, הרי שנוצר מצב אבסורדי ולפיו אוהבי ישראל מוכרזים כטרוריסטים, והמחבלים האמיתיים נמצאים בכנסת", כתב עו"ד בן גביר.

הוא ציין כי אם היועץ לא ייענה לפנייתו תישקל עתירה בנושא לבג"ץ.