אורי רווח
אורי רווחצילום: Nati Shohat/Flash90

שדרן הרדיו הוותיק אורי רווח הקריא במהלך תוכניתו "מלווה מלכה" בתחנת "כאן מורשת" מכתב של האדמו"ר מלובביץ' המתייחס לקהילת הלהט"בים ועל רקע המצעד בירושלים.

במכתב מבהיר האדמו"ר בשורה של טיעונים, כי לא מדובר בנטייה "טבעית" ובלתי ניתנת לשינוי, כי אם בדבר שניתן לטפל בו.

בין היתר כתב האדמו"ר לצעיר הנבוך, "אמנם כל הברכות נובעות מאת ה', אבל האדם צריך לעשות מה שדרוש בסדר הטבעי. בעניין הבעיה האמורה, אתה בוודאות יודע על רופאים ופסיכיאטרים שמטפלים בזה, ושהצליחו במקרים רבים. ידועים לי על מספר מקרים של אנשים שהייתה להם הבעיה הזאת, אבל בסופו של דבר התגברו עליה, התחתנו והקימו משפחות".

לערוץ 7 נודע כי עיתון "הארץ" פנה לתאגיד בעקבות הקראת המכתב ודרש לקבל תגובה על החלטתו של המגיש הוותיק להביע עמדה בנושא השנוי במחלוקת.

מהתאגיד נמסר בתגובה: ''שידורי הרדיו של כאן מספקים מענה וביטוי לגוונים השונים המרכיבים את החברה הישראלית. בכל אחת משמונה רשתות הרדיו בתאגיד השידור הציבורי מוצגים קולות, השקפות ופנים שונים, אשר אינם מתיישבים בהכרח עם אלה של חלקים אחרים בציבור.

''אין דעה שאינה לגיטימית ואף עמדה לא תושתק, כל עוד היא מושמעת בהקשר הנכון, אינה מסיתה והבאתה עומדת בכללי הקוד האתי של התאגיד. 'כאן מורשת', התחנה החרדית דתית ציבורית, עוסקת בשידוריה במגוון נושאים העומדים במרכז סדר היום הציבורי. בהם נושאים שהתקשורת החרדית האחרת נמנעת מהם במופגן.

''הטיפול יכול להיות בהקשר העיתונאי או לחילופין בהקשר ההלכתי, בתוכניות המשלבות שיח של רבנים עם המאזינים. כך טופל גם נושא מחאת השוויון של קהילת הלהט"ב. בשורת התוכניות שסיקרו את הנושא הושמעו עמדות מנוגדות והובאו זוויות שונות של המחאה. כך בתוכניות כמו תכנית הבוקר 'מנדי וביתאן', בתכניתו של נדב הלפרין 'אש זרה' ובתוכניות שו"ת שונות, העניין עלה וטופל.

''בתוכנית 'מלווה מלכה', הושמעה עמדת הרבי מילובביץ' בעניין, באמצעות מגיש התוכנית שהקריא מכתביו של הרב. 'מלווה מלכה' היא תוכנית ותיקה אשר משודרת כבר עשרות שנים, ומהותה הוא לספק למאזינים מעבר מהנה ונעים – לא פוגעני ומכיל - מן השבת אל החול. כאן מורשת עושה שימוש בכלים העומדים ברשותה בכדי לוודא כי התוכנית תקפיד על אופייה הערכי ועל כללי השידור הציבורי''.