Colombia
Colombiaצילום: אייסטוק

הממשלה החדשה של קולומביה הודיעה הבוקר (חמישי) כי תבחן את ההכרה של הנשיא לשעבר חואן מנואל סאנטוס במדינה פלסטינית, החלטה שמביכה את הנשיא החדש איוון דוקה.

נזכיר כי אמש התברר שבמכתב של משרד החוץ הקולומביאני מלפני שבוע, הובעה ההכרה בפלסטין בתמיכתו של סנטוס.

שר החוץ החדש במדינה, קרלוס הולמס אמר, "אנחנו בודקים את האופן בו התקבלה ההחלטה המדוברת על ידי הנשיא הקודם. נבחן את כל ההשלכות ונפעל על פי המשפט הבינלאומי".

הנשיא החדש הידק את קשריו עם ישראל בעת האחרונה ואף הזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיות נוכח בטקס ההשבעה שלו השבוע, אך נתניהו ביטל את בואו ברגע האחרון עקב המצב הביטחוני. בימים אלה נמצא במדינה השר צחי הנגבי, כנציגו של ראש הממשלה לאירוע ההשבעה.

שגרירות ישראל בבוגוטה מסרה הלילה כי ההחלטה הקולומביאנית הפתיעה את ישראל וגרמה לה לאכזבה רבה.

"ישראל מצפה שממשלת קולומביה החדשה תבטל את ההחלטה של קודמתה, החלטה המנוגדת ליחסים ההדוקים בין המדינות ולשיתוף הפעולה הנרחב בתחומים החיוניים והאינטרסים של שתי המדינות", נאמר בתגובת השגריר.

הנשיא הקודם החליט להכיר בפלסטינים ואף סיפק הסבר לכך, "בדיוק כפי שלעם הפלסטיני יש זכות להוות מדינה עצמאית, לישראל יש זכות לחיות בשלום לצד שכנותיה", נכתב במכתב.

החלטתו היתה מפתיעה לאור העובדה שהנשיא הקודם דיבר לאורך כהונתו על הברית החשובה עם ישראל. במפגש עם ראש הממשלה נתניהו בשנה שעברה אמר, "ישראל וקולומביה הוכיחו זו לזו שהן ידידות ובעלות ברית לאורך שנים רבות".