חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב, מייסד תנועת ש"ס, תובע מיוצרי הסרט "הבלתי רשמיים" שיצא לאחרונה לקולנוע, להוסיף בתחילת הסרט את המידע האמיתי על מקימי התנועה.

בראיון לערוץ 7 אומר זאב כי הסרט פגע בו באופן אישי, "הסרט מעוות את ההיסטוריה. הוא פוגע בי קודם כמייסד התנועה, כיו"ר התנועה וכמי שיזם את הקמתה, כמובן שהסרט פוגע גם במייסדים האחרים.

"השחקנים בעצם מתיימרים לתאר את העובדות ואת האווירה. אני מאוכזב מהפרטים הביוגרפים של הסרט, אף אחד לא התייעץ איתי כמייסד. לא ברור לי מאיפה הם קיבלו את האינפורמציה''.

זאב מאשים, ''הסרט בא לקחת ממני את שרביט היוזמה באופן זדוני. אף אחד לא טרח אפילו לדבר איתי קודם לפני שהסרט יצא לציבור. כאילו שיעקב כהן הוא יזם. הוא החליט כאילו זו היתה החלטה אישית ובלעדית שלו ואני ושלמה דיין היינו רק הנספחים שנגררנו אחריו בהקמת ש"ס".

לדברי זאב, יוזמי הסרט לא הזכירו את שמו אפילו פעם אחת, "הם בחכמתם עשו תקציר ובתקציר אני מופיע כמייסד התנועה. העלו את זה בתחנות הרלוונטיות, גם בערוץ 2 ובפרסומות, אבל בסרט עצמו שמי לא מוזכר, כאילו שהיוזם והאיש הבלעדי שעשה את הכל בגלל שבתו לא נכנסה לבית יעקב זה היה יעקב כהן, וזה לא נכון''.

זאב מתאר את העובדות ההיסטוריות, ''היוזמה שלי ב-1979 להקים בית ספר לבנות לעדות המזרח הייתה חמש שנים קודם הקמת התנועה וזה לא היה בגלל בעיה אישית שאת הבת שלי לא קיבלו, לי עוד לא הייתה בת באותה תקופה אבל אני ראיתי את הלחץ והסבל של אותם הורים שניסו להכניס את בנותיהן לבתי ספר בית יעקב. היו מודעות השכם וערב בשכונות ירושלים ואז אני פניתי לרבנים ואמרתי להם 'עד מתי אנחנו צריכים להיות תלוים ועומדים בחסדי אחרים?, הגיע הזמן להקים בתי ספר משלנו'. כך יזמתי ב-79' את בית הספר הראשון והקמתי אותו" .

זאב מספר על הקמת תנועת ש"ס ב-81, "היוזמה להקמת תנועת ש"ס היתה ב-81' כאשר אני נתקלתי בבעיות בירוקרטיות קשות ואפילו עוינות נגדי כאשר ביקשתי להקים את בית הספר. אחרי שגדל ופרח ושגשג, אמרו לי שבלי כוח פוליטי לא אוכל לקבל כלום. ולכן הלכתי לגדולי ישראל ופניתי לרב דנגור שהיה מספר 2 באותה תקופה. בנותיו היו לומדות אצלי בבית הספר שלי 'נוות ישראל' וככה זה התגלגל הלאה, אחר כך הלכנו ליעקב כהן.

"אבל כל הסיפור הזה שיש בסרט כאילו יעקב כהן הוא היוזם והמוביל, ולקחת ממני כיו"ר התנועה את זה, יעקב כהן ידיד שלי, אני אוהב אותו אהבת נפש ובאמת מאחל לו רפואה שלמה ובריאות איתנה, הבעיה שלי זה עם השחקן והבמאי שאני אמרתי לו שהוא עיוות את ההיסטוריה באופן זדוני, ולכן דרשתי דרך עורכי דין ופניתי אליהם לתקן את העוות הזה".

זאב לא מבקש לשנות את הסרט אלא רק להוסיף כתובית בתחילת הסרט עם הפרטים האמיתיים, "אפשר בטקסט לפני הקרנת הסרט לכתוב לפחות את האמת - מתי הוקמה התנועה, מי היו המייסדים שלה, ולומר שיעקב כהן מגלם בתוכו גם את שאר המייסדים וזה לא אדם אחד שעשה את כל העבודה. הוא לא היה היוזם ולא היה היו"ר.

"הציגו בסרט אדם אלמן שלא קיבלו את הבת שלו, שהיה לו בית דפוס, זה לא היה ולא נברא. אין ליעקב כהן בית דפוס. יש בסרט עלילות שלא היו ולא נבראו. מביאים פרטים ביוגרפיים שחלק מהם נכונים כמו המרגלים שהאמינו להם שחלק נכונים, וככה מערבבים את הכל ומתעלמים ממני לחלוטין".

זאב מתכוון להוציא בקרוב ספר שיתאר את תנועת ש"ס מאז הקמתה, "הספר יצא לאור ויתחיל את ההיסטוריה של הקמת התנועה משנת 79', שבעצם היא הניעה את ההקמה שלה. התנועה קמה ב-83' אבל ראשית דרכה החלה ב-79' כשהקמתי את בית הספר לבנות ספרדיות כשראינו את הקיפוח האמיתי שהיה באותה תקופה.

''יש לי כל הדברים מתועדים, מוסרטים, מוקלטים, בתמונות. אני לא מדבר דברים בעלמא. לכן אם רצו באמת יוצרי הסרט ואותו היוזם הבמאי לדעת את האמת אז לפחות היו מדברים איתי. איך זה שהוא לא פנה אלי? שמעתי על הסרט רק בדיעבד אחרי שיצא לציבור".