ישיבת אבינועם
ישיבת אבינועםצילום: רועי חדי

ביישוב תפוח בשומרון נחנכה היום (א') 'ישיבת אבינועם', ישיבה גבוהה חדשה על שמו של קצין צה"ל סג"מ אבינועם דוד כהן ז"ל אשר נהרג לפני כשנה במהלך תאונת אימונים.

אבינועם, תלמיד ישיבת אלון מורה, נהרג יחד עם סגן אבשלום יצחק ערמוני ז''ל במהלך אימון ברמת הגולן, בהתהפכות כלי הרכב המשוריין שבו נסעו.

הישיבה תשמש כשלוחה של הישיבה הגבוהה באלון מורה, ובראשה יעמוד הרב דוד אמיתי. עם פתיחת הישיבה היא מונה כ-55 תלמידים מכל רחבי הארץ.

בחנוכת הישיבה השתתפו הוריו של אבינועם ז"ל שמעון וגילה, ורב השומרון הרב אליקים לבנון אשר בירך את התלמידים החדשים. "אבינועם היה בעל מידות כל כך מיוחדות שזו זכות גדולה להקים ישיבה שנקראת על שמו, כאן בשומרון".

במקום נכח גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שאמר "אני מודה להורים ולמשפחה היקרה שנתנו לנו את הזכות והכבוד, שהישיבה החדשה בשומרון תקרא על שמו של סג"מ אבינועם דוד כהן. אבינועם היה גם תלמיד חכם ואוהב תורה וגם קצין ולוחם בצה"ל, שנפל במהלך פעילות לחיזוק ביטחון ישראל''.

"מחלונות בית המדרש רואים את הר גריזים, הר עיבל ואזור שכם עיר הברית – המקומות בו שורשיו של עם ישראל החלו. יש כאן גם הנצחה לקצין, לוחם ותלמיד חכם, גם חיזוק ליישוב בתלמידים ובתורה, וגם רוח תורה שתצא מכאן מלב השומרון לכל רחבי ישראל, בדרכו של רב השומרון הרב לבנון ושל ראש הישיבה הרב דוד אמיתי.

"התלמידים שמגיעים לכאן בוודאי יספגו תורה וציונות בכל העוצמות. משמח לראות שכבר ביום הראשון לפתיחת הישיבה מעל 50 תלמידים גודשים את בית המדרש", הוסיף דגן.

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

הרב דוד אמיתי, ראש הישיבה, קבע מזוזה במבנה החדש. הרב פנה להוריו של אבינועם ז"ל ואמר להם "המדרש אומר על הפסוק 'וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם טוֹב מִבָּנִים וּמִבָּנוֹת' שאלו בתי כנסיות ובתי מדרשות, אנו זוכים היום להקים יד ושם לזכרו של אבינועם ז"ל".

מלבד בני משפחתו של אבינועם, תושבי תפוח ואורחים נוספים, השתתפו באירוע גם רב היישוב הרב שמעון רוזנצוויג, יו"ר מזכירות היישוב דורון הלל, מ"מ ראש המועצה דוידי בן ציון וסגן ראש המועצה ניסים שמח, תושב היישוב.

אחיו של אבינועם ציטט ממזמור תהילים "לדוד ה' אורי וישעי" שאותו נוהגים להוסיף בתפילה בחודש אלול ותשרי. "תפילתו של אבינעם תמיד היתה - שבתי בבית ה' כל ימי חיי, הוא לא חשב שהוא ישב כל כך בקדמת בית המדרש, אנחנו מרגישים שהוא יושב איתנו כאן ממש בבית המדרש, בבית ה' ממש קרוב, מקדימה" אמר האח.