כלא עופר
כלא עופרערוץ 7

רק לפני חודשיים הקים השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ועדה שמטרתה להמליץ על דרכים להחמרת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים, עד למינימום המתחייב בדין.

הוא אף אמר אז כי "כל מי שמתכנן להוציא לפועל פיגוע טרור מסיבות דתיות או לאומניות חייב לדעת - הוא ישלם על כך בחייו או שהוא ינמק שנים רבות בכלא".

אלא שלערוץ 7 נודע שהמחבלים הכלואים בכלא עופר דווקא עומדים לקבל שדרוג לתנאים המפליגים להם הם זוכים כיום.

בימים אלה עובר המטבח של האסירים הביטחוניים בכלא עופר שדרוג במאות אלפי שקלים.

נציין כי להבדיל מבתי כלא אחרים בישראל בכלא עופר בו מוחזקים מחבלים שפצעו ורצחו יהודים ניתנת האפשרות לבשל ארוחות משותפות ובכך האסירים מקבלים מזון עשיר יותר מאסירים אחרים.

בנוסף, ממשיכים המחבלים לקבל אפשרות לרכוש בקנטינה מוצרי מזון פרימיום. הכסף כמובן מגיע מהרשות הפלסטינית שמעניקה מענק כספי כל חודש לכל מחבל שפצע או רצח ישראלים.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה, "בניגוד לנטען אין מדובר בהחלטה על חידוש מטבח. העובדות הן כי על מנת לעמוד בהחלטת בית המשפט העליון בנוגע לשטח המחיה של האסירים, נהרס המטבח הקודם ובשטחו מוקמים אגפי אסירים חדשים וייבנה בהמשך מטבח חלופי".

עוד נאמר בתגובת השב"ס כי "בשטח בית הסוהר הוספו מרכיבי ביטחון חיוניים. בנוסף הועתקו ושופצו מרכיבים נוספים שמשרתים את כלל בית הסוהר, על 360 סוהריו ו-1,000 האסירים הכלואים בו".