מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: הלל מאיר/TPS

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת מוטי יוגב, מתייחס לסיכויי ומהלכי ההסדרה מול רצועת עזה, וקובע כי פגיעה בראשי החמאס תחזק את ההרתעה מול הארגון ולא הפגיעה האזרחית באוכלוסיה העזתית.

"הרשות הפלשתינית ואבו מאזן, לא רלוונטיים לפתרון ולהסדר ברצועת עזה. לאבו מאזן לא איכפת מתושבי רצועת עזה, כפי שלערפת לא היה איכפת. הרשות הפלשתינית היא חלק מהבעיה, לא מהפיתרון", אומר יוגב ומוסיף "החמאס גם הוא לא הפיתרון, באופן זמני הוא שולט ברצועת עזה ואם אין הסכמה לאומית על כך שצריך להכריע את שלטון החמאס, אז צריך לנסות ולהסתדר איתם באופן זמני, תוך חיזוק ההרתעה בפגיעה בראשיו, לא בסגירת מעברים ופגיעה באוכלוסיה".

לטעמו של יוגב, "ברצועת עזה, עלינו לפעול לבידול בין האוכלוסיה לשלטון חמאס. חיזוק ההרתעה יבוא מפגיעה בראשי חמאס, לא מפגיעה באוכלוסיה באמצעות סגירת המעברים. עלינו לסייע הומניטרית לאוכלוסיה בעזה, כולל לאשר עבודה בישראל. בעניין זה, כל שותפות בינלאומית של מצרים או כסף מקטאר לרווחת האוכלוסיה, יבורכו".

יוגב מוסיף ואומר כי "בסופו של יום, במוקדם או במאוחר, לא נוכל לברוח מהאחריות על רצועת עזה, נאלץ להכריע את החמאס וכל גורם טרור אחר ולשלוט ברצועת עזה "שליטת על" ביטחונית והומניטרית. זאת, גם משום שרצועת עזה היא חלק מארץ ישראל, גם למען ביטחוננו, גם למענם של תושבי רצועת עזה וגם בכדי שנוכל להשיב את נעדרינו. כל אשליה אחרת מבית המדרש של אוסלו וההתנתקות, אינה מציאותית ולא אחראית לאורך זמן".