הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפצילום: הבית הלבן

דני איילון, מי שכיהן כסגן שר החוץ ושגריר ישראל בוושינגטון אומר כי הפלסטינים לא צריכים לטפח תקוות וישראל לא צריכה להיות מודאגת מנאום הנשיא טראמפ שבו הזכיר כי להכרה בירושלים יהיה מחיר.

"הפלסטינים ממשיכים לתקוף והם לא מוכנים לשום פשרה. ההצהרה הזאת של טראמפ נותנת מנוף למצרים, סעודיה וירדן ללחוץ על אבו מאזן ולהציג אותו כסרבן שלום, אל מול נאום שמדבר על ויתורים כואבים לישראל", מעריך איילון בשיחה עם ערוץ 7.

הוא גורס כי הנשיא האמריקני אומר דברים לאוזני העולם, אך לא מתכוון באמת לדרוש דרישות מרחיקות לכת מישראל. הדברים של טראמפ לא שונים ממה שהוא אמר במערכת הבחירות. טראמפ הוא בלתי צפוי. אבל עיקר הטעם של עיתוי אמירת הדברים הוא הקרבה לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. הוא צריך להוכיח שהוא עשה משהו בנושא הפלסטיני, בפרט שמנהיגים באירופה מטרידים אותו כל הזמן בנושא זה. טראמפ עושה הכל כדי להוכיח שהוא פועל ככל יכולתו והפלסטינים תוקעים את המהלכים".

איילון סבור שאם תצא לפועל, 'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ, תהיה טובה לישראל. "המתווה של טראמפ לא פורסם, אבל על פי מה שידוע לא תהיה בו חלוקת ירושלים וסוגיית הפליטים הפלסטיניים לא תוזכר בו כלל. מה שיהיה זה הצגה של גבולות ברי הגנה לישראל ודרישה להכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית. הנשיא הזה הוא הכי ידידותי שהיה אי פעם לישראל ולכן אני מעריך שבירושלים אין דאגה מיוחדת מהדברים שלו".