חוסר אחריות. סמוטריץ'
חוסר אחריות. סמוטריץ'צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בנאום שנשא בכנס לרבנים ערים ומועצות מקומיות שנערך במלון לביא התייחס ח"כ סמוטריץ' למערך הכשרות של ארגון צהר.

"לפני כשנה וחצי הגשתי הצעת חוק שביקשה להסמיך את הרבנות הראשית לקבוע סטנדרטים אחידים ושקופים למערך הכשרות הממלכתי של הרבנות הראשית. הצעת החוק הוגשה בתמיכתם של שני הרבנים הראשיים וכל הסיעות הדתיות בכנסת והיא אמורה היתה לייעל מאוד את מערך הכשרות ולשפר את הנראות הציבורית שלו", סיפר סמוטריץ'.

לדבריו, "באופן מפתיע משרד האוצר התנגד להצעת החוק על אף שהיא טיפלה במרכיב המרכזי שמגדיר את המונופול שלשיטת משרד האוצר קיים בתחום הכשרות ולכן מבחינה מקצועית האוצר צריך היה להיות הראשון לתמוך בה".

סמוטריץ המשיך ואמר, "כאשר ניסיתי לברר מי עומד מאחורי טרפוד החוק הבנתי כי גורמים בארגון צהר עושים זאת באמצעות ח"כ רועי פולקמן וח"כ רחל עזריה. לא ניתן לקחת מצהר את פעולותיה החיוביות אבל בעניין הזה הם התנהלו בחוסר אחריות רק כדי לפגוע ברבנות הראשית, ולא לאפשר לה להתייעל כדי שאפשר יהיה אחר כך להסביר למה צריך להפקיע ממנה את תחום הכשרות ולהצדיק את מיזם הכשרות של צהר - שחופף למעשה ברובו להצעת החוק שהגשתי".

סמוטריץ חתם את דבריו ואמר: "לא ניתן לזעוק על הצורך בשיפור המערכת ביד אחת בעוד היד השניה מונעת את שיפורה של הרבנות הראשית".