''צבע אדום'' עד מנהטןJNF

עצרת תמיכה בתושבי עוטף עזה נערכה הערב (חמישי) במנהטן, ניו יורק, בעקבות טרור העפיפונים ובלוני התבערה ממנו סובלים התושבים כבר חודשים ארוכים.

העצרת נערכה בסיום סבב הסברה שקיים ארגון JNF בארצות הברית לאור המציאות הביטחונית ביישובי עוטף עזה הסובלים מטרור החמאס.

על העצרת שהתקיימה בבית הכנסת המרכזי פארק איסט הגיעו שלושה תושבי יישובי עוטף עזה ובכירים נוספים שסיפרו ממקור ראשון על ההתמודדות עם טרור ההצתות, במטרה להעלות את המודעות, ההזדהות והקרבה בין המשתתפים האמריקאים לתושבי עוטף עזה.

האירוע התקיים בהשתתפות הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, מנכ"ל JNF ראסל רובינסון ומאות משתתפים נוספים: אנשי ציבור, עיתונאים ובכירי הקהילה היהודית.

הקונסול דיין אמר כי ''החוזק שלנו נמדד ונבחן שוב ושוב ע"י ארגון הטרור חמאס. המצב הנוראי אותו נאלצו לחוות תושבי עוטף עזה אל מול הטרור הרצחני לא קיבל ביטוי בתקשורת ובציבוריות האמריקאית, ומכאן מתבטאת חשיבות האירוע, חשיבות מכרעת במאמץ לחשוף את העולם למצב הבלתי נסבל אותו נאלצים לחוות מיליון תושבי עוטף עזה כשחמאס שולט ברצועת עזה. אירוע זה מהווה עוד הוכחה להזדהות העמוקה והאמתית שיש לקהילה היהודית עם ישראל".

במסגרת סבב ההסברה נערכו מספר כנסים, בהם שלושה ישראלים שגרים ביישובי עוטף עזה סיפרו את סיפורם. מיכל עוזיהו, אם לשלושה ילדים ומנהלת מרכזים קהילתיים במועצה אזורית אשכול. מיכל עדה ממקור ראשון להשפעות הטראומתיות הנובעות מירי רקטות, בלונים, עפיפונים, על ילדים צעירים שחיים ביישובי עוטף עזה.

באירוע מיכל סיפרה על הבלונים והטרור, שיתפה את סיפוריה, השמיעה לקהל את הצליל המחריד של "הצבע האדום", לאחר מכן דיברה עוזיהו על תקווה לעתיד.

באירוע נאמה גם שרית חנוכייב, סטודנטית בת 21 תושבת העיר שדרות, שגדלה תחת מתקפות טרור שהביאו להפרעה פוסט טראומתית איתה התמודדה בילדותה. היום היא עובדת בעמותת "מדור לדור", שהיא חלק מקבוצת קהילות משימתיות של "מקום", קורת גג ל-14 ארגונים שמסייעים ליישובים בישראל. שרית עובדת עם נוער בסיכון וילדים שסובלים מהפרעות פוסט טראומתיות כמוה.

ידידיה הרוש, מנהל פיתוח משאבים, מייצג את ישובי עוטף עזה והחלוציות. הוא נולד וגדל בעצמונה בגוש קטיף. משפחתו עברה לעוטף עזה לאחר ההתנתקות ב-2005. ידידיה סיפר בעצרת על חבריו החקלאים שמאבדים את כלל אדמותיהם בעקבות טרור ההצתות, על הנוף שנגזל ומנגד סיפר גם על החוזק של תושבי יישובי עוטף עזה אל מול איומי הטרור.

נשיאת ועד ארגון JNF, דבורה ריגל, דיברה בעצרת וסיפרה על פעילות הארגון: "רק בשבועיים האחרונים לקחנו 1050 ילדים לימי כיף במוזיאונים, גני חיות וכוולי במטרה לגרום לילדים אלו לחייך למרות הקיץ שחוו. אנחנו כאן עבורם, אתמול, היום, ונגרום לעולם לדעת שנהיה עבורם גם מחר''.