דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרסם אתמול (חמישי) סדרת ציוצים נגד התקשורת, וכינה אותה "אויבת העם".

"השנאה וההטיה הקיצונית של CNN עירפלו את חשיבתה והן מונעות ממנה לתפקד", צייץ טראמפ. "אבל בעצם, כפי שתמיד טענתי, זה נמשך כבר הרבה זמן. ג'ף Z הקטן עושה עבודה נוראית, הרייטינג שלו בתחתית. כדאי ש-AT&T תפטר אותו כדי להציל את אמינותה!"

"ג'ף Z" הוא יו"ר CNN, ג'ף זוקר.

טראמפ טען גם ש-NBC ערכה באופן מטעה ראיון שנעשה עמו בשנה שעברה, וכי היא עומדת לפטר את היו"ר שלה, אנדי לאק.

הרקע המיידי למתקפה הוא כתבה של CNN לפיה טראמפ ידע מראש על הפגישה שנערכה בין מקורביו לבין עורכת דין רוסית בתקופת הבחירות, במגדלי טראמפ.

הכתבה איבדה אמינות כאשר עו"ד לאני דיוויס, פרקליטו של עו"ד מייקל כהן, הודה שהוא היה המקור לסיפור – ושהוא קודם לכן, כאשר הכחיש שהוא המקור.

עוד אמר דיוויס כי "טעה" כשטען שטראמפ וכהן ידעו על המפגש ושאין לו מידע כלשהו שמאשש את הסברה הזו. רשת CNN מסרבת בינתיים לחזור בה מהדיווח, משום שלדבריה, יש לה מקור נוסף מלבד דיוויס שמאשר אותו. יש הסבורים שדיוויס שינה את גירסתו כדי לחפות על לקוחו, שטען בעדות בשבועה כי לא ידע מראש על המפגש.

בציוץ נוסף כתב טראמפ: "איני יכול להדגיש מספיק עד כמה חלק מהתקשורת נגוע בחוסר כנות. לא אכפת להם מהאמת , יש להם רק את השנאה שלהם ואת האג'נדה. וזה כולל ספרים מזויפים אודותי, שמתפרסמים כל העת, תמיד [על סמך] מקורות אנונימיים, והינם בדיות טהורות. אויב העם!"