השר אריאל במדרשה
השר אריאל במדרשהצילום: באדיבות הישיבה

מדרשת "נריה" לבנות בראשות הרבנית יסכה ולדמן נחנכה ביום חמישי האחרון בישיבת ניר בקרית ארבע חברון.

מדרשת נריה מהווה בית ל-30 נערות המשרתות בתקני שירות לאומי באזור, אשר בניגוד לבנים, עם סיום התיכון ויציאתן לשירות הלאומי אינן זוכות לתמיכה וליווי משמעותי ומענה לצרכיהן הרגשיים והתורניים.

הצורך לייצר מקום תומך ותורני לנערות במסגרת שירותן הלאומי הביא את ראשי ישיבת ההסדר ניר בקריית-ארבע לייסד את המדרשה.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, שוחח עם בנות השירות על בחירתן לשרת בקרית ארבע-חברון ועל שילוב ההתנדבות עם לימוד תורה. "השרות הלאומי הוא שירות לכתחילה. לרוב, נערות המשרתות בשירות הלאומי עושות יותר מאשר בנות גילן המשרתות בצבא.

''אתן יכולות ללכת בראש זקוף ולשמוח שאתן חלק מהחבורה המצוינת הזאת. בהזדמנות זו, אני רוצה לבקש מכן לשרת שנתיים. שירות של שנתיים יתרום לכן אישית ויתרום יותר לחברה הישראלית", הוסיף אריאל.

"קריית ארבע-חברון נמצאת בחזית ההתיישבות ומתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וחברתיים", אומרת ראש המדרשה, הרבנית ולדמן. "אנו מאמינות שבנות המדרשה הן כוח אדיר שיכול לתרום לקהילה המגוונת תרומה משמעותית ופריצה קדימה. קצב ההרשמה הבהיר לנו כי המדרשה נותנת מענה לצורך גדול יותר משחשבנו".

לאחר תקני הבוקר והצהריים של בנות השירות, הן חוזרות למדרשה שלוש פעמים בשבוע ללימודי ערב, ומקבלות ליווי קבוע של נשות תורה ויועצות. לצד המענה לבנות השירות המעוניינות במסגרת תורנית ומשפחתית, המדרשה נותנת גם מענה לסטודנטיות הרוצות לשלב לימוד תורה יחד עם לימודיהן האקדמיים. בשביל למצות את המשאבים לטובת המדרשה, ישיבת ניר, הנמצאת בתנופת גדילה וצמיחה, משלבת זרועות עם המועצה וגופים נוספים באזור.

"מאז הקמתה של ישיבת ההסדר בראשות הרב ולדמן, היא משמשת כמנוע הצמיחה של קריית ארבע והאזור ומהווה בית גידול לגרעיני התיישבות ותורה בכל הארץ ומשלבת הצמחת תלמידי חכמים העסוקים בבניין הארץ בפועל", אמר ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר. "אני מברך את ישיבת ניר על הקמת מדרשת השילוב. מפעל חשוב זה הינו המשך טבעי למפעלים אותם מובילה הישיבה שנים רבות, בתמיכת המועצה המקומית קריית ארבע-חברון".