ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: הלל מאיר/TPS

ג'ייסון גרינבלט, יועצו של הנשיא דונלד טראמפ ושליחו למזרח התיכון, מגיב לביקורת החריפה שהשמיע אבו מאזן נגד ארצות הברית במהלך פגישתו עם אנשי השמאל הקיצוני מ''שלום עכשיו''.

"במהלך 19 החודשים האחרונים שוחחנו עם כל הגורמים הרלוונטיים על רעיונות רבים ואפשרויות רבות, כאשר התוכנית תפורסם, תשקף רעיונות שאנו סבורים שהם מציאותיים, הוגנים וישימים שישפרו את חייהם של הישראלים והפלסטינים", הבטיח גרינבלט בהודעה שנמסרה מלשכתו.

"אנו לא נדון ברעיונות ספציפיים או בשיחות פרטיות שהיו או לא היו עם מנהיגים באזור'', הבהיר יועצו הבכיר של טראמפ.

אבו מאזן וח''כ מוסי רז
אבו מאזן וח''כ מוסי רזצילום: דוברות

דבריו של גרינבלט מגיעים לאחר פגישה בין יו"ר הרשות הפלסטינית לאנשי ''שלום עכשיו'', במהלכה גילה אבו מאזן כי אנשיו של טראמפ הציעו להקים קונפדרציה ירדנית-פלסטינית.

"שאלו אותי האם אני מאמין בפדרציה עם ירדן. אמרתי: כן, אני רוצה קונדפרציה משולשת עם ירדן ועם ישראל. שאלתי אם הישראלים יסכימו להצעה כזו".

לדברי אבו מאזן, ארצות הברית עוינת כלפי הפסטינים ו"סוגרת את תהליך השלום. ארה"ב רוצה לחסל את אונר"א לגמרי".

אבו מאזן תקף את כוונתו של הנשיא טראמפ לפגוע בסיוע האמריקני לאונר''א, "70% מתושבי עזה הם פליטים. מרביתם חיים על הסיוע של אונר"א. אז הנשיא טראמפ אומר לבטל את אונר"א ולתת סיוע הומניטרי לתושבי עזה. איך ייתכן שמחד מבטלים את אונר"א ומאידך מסייעים לפלסטינים בצורה הומנית?".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף את נשיא ארצות הברית דונלד בעקבות ההצעה להקים קונפדרציה ירדנית-פלסטינית. "דונלד טראמפ לא מכיר את הסכסוך - הוא לא קשור למה שקורה כאן. מדובר בנשיא אנטי-פלסטיני שמוקף ביועצים משיחיים", אמר טיבי לגלי צה''ל.