לוחמים בחטיבת כפיר
לוחמים בחטיבת כפירצילום: דובר צה"ל

טקס מצטייני מפקד חטיבת כפיר נערך היום (שלישי) בישוב מכבים, לקראת ראש השנה ה'תשע"ט.

במהלך הטקס העניק המח"ט, אל"מ ציון רצון, אותות הצטיינות ל-45 מפקדים ולוחמים מכלל הגדודים ובסיס האימונים של החטיבה, אשר מובילים בתחומם ומקדמים את החטיבה.

הטקס נערך בזמן תעסוקה מבצעית של חלק נרחב מהחטיבה, ואימונים של גדוד נצח יהודה ופלוגות ההכשרות.

"אתם אלה ההופכים חלום למציאות", אמר בטקס אל"מ ציון רצון. "אתם המצטיינים, מלח הארץ, למרות הדרך הקשה המורכבת, עקביים בדרככם לעשות יותר, יותר למען היחידה ולמען עם ישראל".

ההצלחות המבצעיות של החטיבה בזמן התעסוקה המבצעית, כוללות תפיסות אמל"ח והחרמות כספי טרור, סיכול פיגועים והגנה מרחבית על תושבי האזור, יחד עם ההצלחות באימונים הייחודיים של החטיבה הכוללים הכשרות עם דגש על מיומנות קרב מגע, לוחמה בשטח בנוי, וחתירה לניצחון.

ההצלחה הוכיחה את עצמה בבוחן התחצ"ן האחרון בו ניצח הבא"ח, מתאפשרות בזכות המפקדים, הלוחמים והחיילים אשר עושים את עבודתם יומם כליל כדי לקדם את החטיבה.

המח"ט הוסיף, "המציאות המבצעית במדינתנו והמועדים העומדים בפתח, מזכירים לנו יום יום, שתפקידנו כחטיבת כפיר, חטיבה סדירה בחוד החנית של צה"ל, להיות חלק מצבא איתן המאפשר לעמו לחיות בבטחה ובגאווה בארצנו. לכן נמשיך להתאמן בקדחתנות למלחמה כאילו תפרוץ מחר, נפתח את אנשים לפיקוד, למצוינות ולמקצועיות ונכין את לוחמינו לניצחון בכל מפגש עם אויב. יחד, נמשיך 'להילחם בטרור ולהגן על הבית' במומחיות, במקצועיות, בנחישות, בגאווה ומתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך".

לוחמי חטיבת כפיר בפעולה