חאן אל אחמר
חאן אל אחמרצילום: הלל מאיר/TPS

שופטי בג"ץ דחו היום (רביעי) את עתירותיהן של תושבי המאחז הלא חוקי ''חאן אל אחמר'' ליד כפר אדומים, וקבעו כי המדינה יכולה להרוס את המאחז החל מעוד שבוע.

"קיים חשש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע ולמחות באופן אלים. אביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום", אמר השופט יצחק עמית.

המאחז הבלתי חוקי "חאן אל אחמר" ממוקם על אדמות היישוב כפר אדומים הסמוך לירושלים, מטרים בודדים מכביש מספר 1 המוביל מירושלים לים המלח.

"העתירות שלפנינו הן 'הסיבוב החמישי' בסאגה", כתבו השופטים מלצר, עמית וברון. "בפסק הדין בעתירות הקודמות עמדנו על המורכבות האנושית הכרוכה בפינוי רחב היקף של מתחם ח'אן אל-אחמר, ובד בבד על כך שאין מנוס מביצוע צווי ההריסה. עם כל הצער שבעצם הפינוי, לא ניתן לעקוף את פסק הדין – שהוא פסק דין חלוט שניתן רק לאחרונה".

עו"ד סגל: ההריסה והפינוי היו צריכים להתבצע מזמן

כזכור, כבר לפני מספר חודשים, לאחר סאגה משפטית שנמשכה כעשור, פסק בג"ץ כי אין מניעה לפינוי המקום. לאחר פסק הדין הגישה הרשות הפלשתינית בשם תושבי המקום מספר עתירות חדשות במטרה למסמס את פסק הדין.

תנועת רגבים, שהחלה בשנת 2009 את ההליך המשפטי בדרישה לפינוי המתחם, הגישה אף היא עתירה נגדית. בהחלטתו מהיום קיבל בג"ץ את עמדת המדינה והורה על מימוש פסק הדין.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב לפסיקת בג''ץ בחשבון הטוויטר שלו. "חאן אל אחמר יפונה! אני מברך את שופטי בג"צ על החלטה אמיצה ומתבקשת- אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו-מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה''.

סגן ראש מועצת בנימין והמועמד לראשות המועצה, ישראל גנץ, מסר "אני שמח ומברך על החלטת בית המשפט לדחות את עתירת הרשות הפלסטינית בנוגע לפינוי המאחז. לכל אורך הדרך היה ברור כי הרשות מחזיקה את תושבי חאן אל אחמר כבני ערובה למען אינטרסים מדיניים ופגיעה בריבונות ישראל.

''אני מברך ומחזק את פורום עוטף ירושלים ותנועת רגבים שפעלו יחד עם המועצה לטובת תיקון העוול. בעזרת ה' אמשיך ואפעל לסיוע במטרה להסיר את איום המאחזים הפלסטינים הנוספים במרחב", הוסיף גנץ.

בכר: צביעות של הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי