החזן והמנצח ד"ר מרדכי סובול הלך לעולמו בגיל 67.

סובול שהה בארצות הברית לרגל החגים, לקה באירוע מוחי ופונה לבית החולים, שם ניסו הרופאים לייצב את מצבו אך מאמציהם עלו בתוהו. מועד הלוויתו טרם נקבע.

סובול נחשב למחייה החזנות בדורנו והיה מומחה עולמי בתחום החזנות. סובול קיבל את פרס החינוך מידי נשיא המדינה יצחק נבון בשנת 2006, וכן הוענק לו פרס ירושלים על תרומתו המיוחדת להחייאת החזנות בישראל.

סובול שימש כמנהל מוסיקאלי ומנצח קבוע של התזמורת הסימפונית "יובל", מאחוריו מאות רבות של קונצרטים בארץ ובעולם בהם ניצח על תזמורות סימפוניות רבות, והקים אחריו דורות של חזנים.

את תורת החזנות ורזי נוסח התפילה למד סובול מגיל שמונה אצל החזן שלמה רביץ ז"ל שראה בסובול ממשיך דרכו בחזנות. במהלך השנים, ד"ר סובול חיבר ותיזמר מאות יצירות, והיה מוזמן דרך קבע לפסטיבלים למוסיקה בכל העולם, בין השאר בניו יורק, ורשה ומונטריאול.

בין מפעליו המוסיקאלים הרבים - עשרות תקליטים עם מיטב הזמרים, ביניהם תקליט של מוסיקה יהודית עם הזמר חיים משה, כמו גם תקליט משותף ללהקת אתניקס ויהורם גאון, ובו מבוצע שירו "פתח לנו שער", אשר הפך להיות פרק התפילה הפופולארי של תפילת נעילה בקהילות ישראל.

סובול הכשיר במהלך השנים את החזנים המובילים בעולם, ובהם יצחק מאיר הלפגוט, יעקב למר, חיים אדלר, צבי וייס, נתנאל הרשטיק, שי אברסון ועוד.

בקונצרטים הרבים שערך, שיתף פעולה הן עם החזנים המובילים בעולם, אותם טיפח מתחילת הקריירה שלו, והן עם זמרים ישראלים כמו דוד דאור ועמיר בניון.

בסרט "מדורת השבט" בו הוא השתתף חיבר מרדכי סובול עבור יהורם גאון את השיר "הבט משמים" ובו שילוב של חזנות ופזמון המושתת על לחן עתיק ומוטיבים יהודיים מסורתיים. במשך שנים רבות הגיש את התוכנית "לפני התיבה" ברדיו קול חי.

בקרב משפחתו ומוקירי זכרו סיפרו כי "סובול היה יהודי וציוני בכל רמ"ח אבריו, אשר קיבל עשרות הצעות לעזוב את הארץ ולשמש כחזן בחו"ל, אך סירב לכולם. הוא היה ראוי לקבל את פרס ישראל, ובמקום זאת מובא לקבר ישראל".