ח"כ מוטי יוגב
ח"כ מוטי יוגבצילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קורא למערכת הביטחון להגיב בנחישות לתקיפות חמאס בגבול הרצועה.

"למרות רצוננו לא לפתוח חזית מלחמתית ברצועת עזה כעת, המציאות מחייבת אותנו להגיב ולהגן. צריך לפגוע בבכירי החמאס ולא לחכות שיפגעו הם בנו. לא בילדים ולא בבוגרים, לא באזרחים ולא בחיילים.

לא ניתן לחמאס לשחק איתנו בבלונים ומטעני נפץ ותבערה. אחריותנו להגן על חיי אזרחינו וחיילנו ולהרתיע את אויבנו מלפגוע בנו. אי תגובה הולמת מערערת את הרתעתנו וסודקת את מחוייבות מערכת הביטחון לאזרחי ישראל".

דובר צה"ל הודיע היום כי 20,000 מתפרעים השתתפו בהפרות הסדר האלימות שהוביל חמאס אמש לאורך גדר המערכת. לדברי צה"ל, המתפרעים חיבלו בתשתיות הביטחון, ניסו לפרוץ את גדר המערכת במספר מוקדים והשליכו יותר מ-100 מטענים מאולתרים ורימוני נפץ לעבר הלוחמים והגדר.

"חמאס ממשיך בפעולות הטרור לאורך רצועת עזה, תוך שימוש ציני בתושבי הרצועה וסיכון ילדים הנשלחים לגדר, ככסות לפעילויות טרור. חמאס אחראי להכוונת הפרות הסדר האלימות ולתוצאותיהן. צה"ל ערוך לפעול למול אירועים דומים ונסיונות לבצע פעילות טרור יתקלו בתגובה קשה", נמסר מדובר צה"ל.