איתן כבל
איתן כבלצילום: עדו בן פורת

חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) מגלה מדוע פעל לסגירת רדיו ערוץ 7 בתחילת העשור הקודם, ולא מביע חרטה.

''הייתי במילואים ונשלחתי להיות מפקד הכוח שמשקיף על רמאללה ועל היישוב פסגות. לקחתי איתי טרנזיסטור ולא הצלחתי למצוא אף תחנה, הכל ערוץ 7", מספר כבל בראיון לאמילי עמרוסי ברשת כאן ב'.

''בלילה אני שוכב באוהל הסיירים הקטן ואני מקשיב לשיח של אדיר זיר ז''ל מדבר על מי שהיה אז ראש אמ''ן האלוף אורן שחור אחרי הפגישה הלילית שהיתה לו עם שמעון פרס ז''ל. לא הסכמתי אז עם הפעולה של שחור שהלך עם מדים בלילה להיפגש עם פרס אבל האופן שבו אדיר זיק תקף את אורן שחור בזמנו, ממש שפך את דמו והרתיח את דמי שלי''.

לדברי ח"כ כבל, בעקבות התוכנית ההיא של אדיר זיק, ''סברתי שגוף בלתי חוקי צריך לסגור ולהכניס אותו לתוך מסגרת... שואלים אותי כל הזמן על הסיפור של אייבי נתן, אני מתנצל אבל הייתי עדיין במדרשייה וכנער התרוצצתי בהרי השומרון''.

כבל מסרב להשמיע חרטה על פעולות לסגירת רדיו ערוץ 7. ''מעבר לנקודה הזו אני אדם פוליטי, יש לי דרך ותפיסה. אני נלחם על זה. יש מאבק בתוך החברה הישראלית על דרכה של המדינה הזו ולאן היא הולכת.

''היו ערוצי קודש וכל הערוצים נפתחו בצורה חוקית, אתה לא יכול לפתוח (רדיו) על כל גבעה... בעת ההיא הדברים שנאמרו על רבין בערוץ 7 היו חלק מהעניין ואי אפשר להתעלם מזה. גוף שנמצא תחת רגולציה אפשר לומר בו את הדברים הכי קשים, אבל אתה נמצא בתוך מקום עם כללי משחק שלפיהם צריך לפעול''.

לדבריו, רדיו ערוץ 7 נסגר אולם ''ברוך ה' נפתחו ערוצים רבים וקולו של הימין נשמע כפי שלא נשמע מעולם. לעולם לא אצליח לרצות עד שלא אגיד 'סליחה טעיתי' וזה לא יקרה כי אני לא מרגיש שטעיתי''.