יצא נקי. גל הירש
יצא נקי. גל הירשצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לשני מעורבים מרכזיים בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון לציון, לימור ברזילי ומעוז איגר, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בקשר להתקשרות העירייה עם החברה שביצעה את פרויקט פינוי הנפלים.

לצד זאת, הודיעה הפרקליטות לעודד שכנאי כי תיק החשדות נגדו בפרשה נסגר בהעדר ראיות מספיקות. עוד הודיעה הפרקליטות לגל הירש, דרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם על סגירת התיק בעניינם בהעדר אשמה.

כזכור, במסגרת הפרשה, אשר נחשפה בשלהי שנת 2015, עלו חשדות הנוגעים לאופן זכייתן של דיפנסיב שילד, חברה בבעלות עודד שכנאי, גל הירש ואחרים, וחברת אופק, בבעלותו של מעוז איגר, בהליך מכרז לפינוי הנפלים בחוף ראשון לציון.

על פי כתבי החשדות, ברזילי אשר שימשה כיועצת לראש עיריית ראשון לציון ומנהלת פרויקט פינוי הנפלים, פעלה תוך ניגוד עניינים לקידום טובתן של החברות דיפנסיב שילד ואופק בפרויקט. בין היתר, ברזילי העבירה לידי איגר מידע פנימי מהותי למכרז, לרבות האומדן של העירייה בדבר מחיר הפרויקט ואף פעלה על מנת להעביר לחברות אופק ודיפנסיב שילד עבודות נוספות הקשורות בפרויקט פינוי הנפלים, תוך קידום פטור מחובת מכרזים, והגדלת היקף ההתקשרות עם העירייה.

במסגרת הפרשה נחקרו מספר חשודים ונאספו חומרי חקירה רבים. לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק נמצא כי לצד מכתבי השימוע שנשלחו לברזילי ואיגר כאמור, תיקי החשדות בעניינם של שאר החשודים דינם להיסגר.

עורכי דינו של הירש מסרו בתגובה: "אף לא אחת מהחקירות שנפתחו מצדיקה את הפעולות החקירתיות המתבצעות לכאורה כיום ולא ניתן להשתחרר מהתחושה כי פעולות אלה נעשות אך ורק במטרה להצדיק בדיעבד את ההחלטה על סיכול מינוי של הירש לתפקיד מפכ״ל המשטרה. לא יהיה מנוס מפעולה בהתאם למתרחש וכך נעשה".