עצרת הזיכרון בכיכר רבין. ארכיון
עצרת הזיכרון בכיכר רבין. ארכיוןצילום: דוברות

תנועת השמאל ״דרכנו״ תפיק גם השנה את עצרת הזיכרון לראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין ז"ל. דרכנו תפיק את האירוע שיערך ב-3 בנובמבר, בכיכר רבין, בהשתתפות נואמים, אמנים ועוד.

לעצרת יוזמנו לנאום פוליטיקאים העומדים בראש המערכת הפוליטית לרוחב, מטעם כל המחנות והפלגים.

העצרת תעמוד השנה בסימן תחילתה של שנת בחירות הצפויה להביא אתה שיח אלים ורעיל והסתה אלימה כלפי ציבורים שלמים. מצב אשר קורע את ישראל מבפנים ויוצר חומות וחוסר אמון במערכת הפוליטית ובחברה הישראלית.

פולי ברונשטיין מנכ"לית תנועת דרכנו מסרה "רצח רבין הוא טראומה לאומית המתנוססת כדגל שחור מעל השיח הפוליטי בישראל, ומזכירה לנו את עומק הקרע והאסון אליו יכול להוביל שיח פוליטי מקטב ומשסה. יום השנה לזכר הרצח צריך להיחקק בזיכרון הלאומי כאירוע מכונן המזהיר אותנו ואת מנהיגינו מפני שנאת אחים. זהו אינו זיכרון שנוי במחלוקת או אירוע המנוכס על ידי צד אחד של המפה הפוליטית".

"אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולהשתתף בעצרת. מדובר באירוע הרלוונטי לכל ישראלי באשר הוא, מכל קבוצה ושבט. הגעתם של ישראלים מכל קצוות החברה הישראלית יוכיחו כי ביכולתנו להיות מאוחדים. ישנם רגעים הנמצאים בקונצנזוס וכולנו צריכים להיות שותפים אקטיביים ביישום הלקחים המרים מרצח רבין", הוסיפה.