טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

בכיר במטה הבחירות של דונלד טראמפ ביקש בשנת 2016 מחברת מודיעין ישראלית להציע מספר תכניות למעקב אחר יריבים פוליטיים כדי לנצח את הפריימריז ואת הבחירות הכלליות מול הילרי קלינטון, כך דיווח הלילה (בין שני לשלישי) העיתון "ניו יורק טיימס".

על פי הדיווח, חברת "סיי-גרופ" הישראלית, המורכבת מאנשי מודיעין ישראלי לשעבר, הציעה להרכיב תיק על קלינטון ומקורביה ולייצר אלפי ישויות פיקטיביות ברשת בכדי להשחיר את יריביו הרפובליקנים של טראמפ.

החברה הציעה בהם ליצור חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות, כדי להשפיע על כ-5,000 נציגים רפובליקנים שהשתתפו בוועידת המפלגה.

החברה הציעה, כך דווח, להעסיק 40 עובדים שיפעילו את החשבונות המזויפים באופן "שיראה אותנטי" וישלחו לנציגים מסרים שיותאמו להם באופן אישי.

המחיר שדרשה סיי-גרופ עבור שירותיה: 3 מיליון דולר. החברה אף נתנה שמות קוד למבצעים המתוכננים ולמעורבים בהם: טראמפ כונה "אריה", טד קרוז כונה "דב", קלינטון - "יער". אחת התכניות כונתה בידי אנשי החברה "מבצע רומא".