נתניהו: נמצה את הדין עם הרוצח השפל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים כדי להכריז על מינויו של פרופ' אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל, ניצל את נוכחות העיתונאים ובאופן נדיר הסכים לענות על כל שאלה בכל תחום.

על האפשרות שהבחירות יתקיימו בקרוב אמר נתניהו כי הקואליציה עושה "מאמץ לפתור את בעיית הגיוס וסוגיות אחרות, המאמץ הזה יימשך. אם נמצא דרך, נשמח להמשיך עד סוף השנה. אם לא - נאלץ ללכת לבחירות".

על ההחלטה למנות את פרופ' ירון דווקא כעת אמר נתניהו "אנחנו לא רוצים להיות בפיגור. מועד הבחירות הוא בנובמבר (2019) ואנו רוצים לקיים אותן בזמן". לדבריו "בסוף השנה יש בחירות והמחשבה היא איך עושים זאת מבלי לפגוע ביציבות".

ראש הממשלה התייחס לפיגוע הרצחני בברקן ואמר "אני מעריך שלא ייקח הרבה זמן עד שנתפוס את המנוול האכזרי הזה, שכפת אישה וירה בה. נתפוס אותו ונמצה איתו את הדין".

נתניהו התייחס למצב בעזה ואמר כי נעשים מאמצים לגבש פתרון שיחזיר את השקט והביטחון ליישובי עוטף עזה. ''אנחנו פועלים מעת לעת בתקיפות רבה. בגלל הפעולה שלנו יש זהירות בצד הפלסטיני ואני חושב שגם הם מבינים שהתלקחות של עימות יגבה מחיר גדול מאוד מהצד הפלסטיני".

"מנגד הם נחנקים. למה המצב הזה נוצר? כי אבו מאזן חונק אותם כלכלית ואז הם מתפרצים על ישראל. הם מפחדים - אז הם מתפרצים חלקית. אנחנו לא מוכנים לשאת את המצב הזה - והם יודעים את זה - ולכן יש ניסיונות להגיע לפתרון מעשי שיעצור את החנק הזה", הסביר.

"אני לא שש לפתוח במלחמות מיותרות", הדגיש ראש הממשלה. "אם אין ברירה - לפעמים אתה נלחם בכל הכוח; אבל כשיש ברירה ויש עוד שיקולים, גזרות ואתגרים - אני חושב שהדרך שאני נוקט ושאותה מגבה הקבינט היא הדרך הנכונה".

נתניהו התייחס לחילופי המהלומות בין שר החינוך נפתלי בנט לשר הביטחון אביגדור ליברמן בנוגע למדיניות הישראלית כלפי הטרור בעזה ואמר כי מדובר במריבה מיותרת, כלשונו.

''שר הביטחון עושה את תפקידו, מותר לשרים להעיר את הערותיהם בקבינט. אפשר להגיב. דיון בקבינט הוא לא סתם, הדיונים רציניים מאוד. שר האוצר יכול להעיד על רמת הרצינות שלהם ואני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ", אמר ראש הממשלה.

''הדיונים יסודיים ומעלים בהם סוגיות שונות והשרים הם לא פלקטים, אנחנו הרבה פעמים מעריכים את הישיבות האלה כדי לאפשר לאנשים לשאול שאלות, ושואלים שאלות מאוד אינטליגנטיות ונוקבות שמעשירות את מרקם האפשרויות שלנו", סיפר נתניהו.

ראש הממשלה הדגיש ''אין לי שום בעיה של הבעת דעה אבל לדעתי שר הביטחון עושה את תפקידו היטב. מותר לכל אחד להביע דעה אבל לעשות את זה בתוך הקבינט".

נתניהו נשאל במסיבת העיתונאים על האפשרות שיבקש חסינות מהכנסת במקרה שיוגש נגדו כתב אישום. ''לא חושב שאזדקק לבקש חסינות כי אני מאמין שלא יוגש נגדי כתב אישום", השיב.