בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האפשרות של הקדמת הבחירות מעצימה את המתחים בין הסיעות השונות בכנסת וגם בתוכן, לקראת גיבוש הרשימות השונות שיתמודדו בבחירות הקרובות.

בתוך כך, סקר אינטרנטי, שנשלח בימים אלו לפאנל משיבים של אחד ממכוני הסקרים ברשת ושאלותיו הגיעו לערוץ 7, חושף ניסיון לפגוע במעמדו הפוליטי של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

הסקר נבנה כך שתוצאותיו יציגו את סמוטריץ' כקיצוני וחשוך, וכזה ששילובו ברשימת הבית היהודי לכנסת בפעם הבאה יפגע בתוצאותיה של המפלגה.

על פי כל הסימנים מדובר בסקר שהוזמן על ידי אחד מבכירי הבית היהודי, וכולל שאלות רבות שנועדו לתת כלי עבודה בידי המשפיעים על הרכבת הרשימה וכן לקראת המשא ומתן הקואליציוני שיבוא לאחר הבחירות.

כך למשל כולל הסקר שאלות כדוגמת "באיזו מידה היית רוצה לראות את נפתלי בנט כשר הביטחון בממשלה הבאה?", "באיזו מידה היית רוצה לראות את איילת שקד כשרת המשפטים בממשלה הבאה?", באיזו מידה היית רוצה לראות את איילת שקד כשרת האוצר בממשלה הבאה?", "באיזו מידה את/ה מסכימ/ה עם המשפט הבא - 'בממשלה הנוכחית נפתלי בנט ואיילת שקד מושכים את הממשלה ימינה במדיניות החינוך והמשפטים'?", וכן שאלות נוספות, רבות מהן שאלות מדריכות שנועדו לקבל מהמשיב תשובה מסוימת מאוד.

מספר שאלות בסקר עוסקות ספציפית בשרה איילת שקד ובמעמדה בהנהגת המפלגה. הנסקרים נשאלו בין היתר מה יקרה אם שקד תעמוד בראש המפלגה ובנט יהיה מס' 2 שלה, מה יקרה אם שקד תעמוד בראש מפלגה עצמאית ועוד.

שתיים מהשאלות העוסקות בח"כ בצלאל סמוטריץ' מנוסחות באופן מדריך במיוחד, המעיד ככל הנראה כי מזמין הסקר מעוניין לעשות בתוצאותיהן שימוש על מנת לפגוע בו בתקופה הקרובה ולמנוע את התחזקות מעמדו הפוליטי.

השאלה הראשונה מנוסחת כך: "באיזו מידה אתה מסכים עם עמדותיו של בצלאל סמוטריץ כלפי הומואים ולסביות, הכוללות את ארגון מצעד הבהמות ואימרות כגון 'הומואים ולסביות הם לא נורמליים' ו'משפחות חד מיניות הורסות את המדינה?".

השאלה השנייה מנוסחת כך: "אם נפתלי בנט ואיילת שקד היו מדיחים את בצלאל סמוטריץ והאיחוד הלאומי-תקומה מהבית היהודי על רקע התנגדותם לאמירותיו ועמדותיו של בצלאל סמוטריץ בנושא להט"בים (הומואים ולסביות), פילוג בעם והתנגדותו לשירות נשים בצה"ל - כיצד זה היה משפיע על אופן הצבעתך?".

נציין כי הניסיון לפגיעה בסמוטריץ' עשוי להיות גם מהלך מקדים לקראת המו"מ בין הבית היהודי לתקומה על פרטי הסכם הריצה המשותפת בבחירות הקרובות, במטרה לכפות הסכם שירע את מצבה של תקומה לעומת הסכם הריצה המשותפת בבחירות האחרונות.