מחברות הספר עם הרב ריסקין
מחברות הספר עם הרב ריסקיןצילום: צילום: דוברות אור תורה סטון

יותר מ-350 אנשים הגיעו למדרשת לינדנבאום בירושלים, כדי לכבד את הרב שלמה ריסקין, הנשיא בדימוס של רשת אור תורה סטון, ואת רותי מרק וירדנה לובוצקי, עם השקת ספרם "בין קודש למכחול".

בערב נכחו פרופ' ישראל אומן, פרופ' יונתן גרוסמן מאוניברסיטת בר אילן ומכללת הרצוג, מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן, ראש מדרשת לינדנבאום הרב אהד טהרלב ודני פינקל - עורך הספר.

הספר שיצא מחדש בהוצאת מגיד, עוסק בפרשיות ספר בראשית, ומשלב את דרשותיו של הרב ריסקין, לקט של פרשנים מסורתיים ומדרשים, וציורי אומנות מתקופות שונות, שאגדו וכתבו מרק ולובוצקי.

הרב ריסקין אמר באירוע, "אני גאה ונרגש עם כל ספר שאנו מוציאים, אבל על זה אני גאה ביותר. אני רוצה להודות מכל הלב לשתי שותפותיי בכתיבת הספר, על עבודתן. אם יש שילוב בין תורה ומדע, בין תורה ואומנות, אין דבר יותר חשוב כדי לבטא את זה מאשר בצורה הזו".

מחברות הספר רותי מרק וירדנה לובוצקי הוסיפו כי "החוויה הוויזואלית יכולה לעורר גם השראה ליצירה מחודשת בהשראת סיפורי התורה. הספר בא לפתוח שיח על פרשת השבוע מנקודות מבט שונות. ההתבוננות ביצירות האומנות מאפשרת לשהות ברעיונות ולחוות אותם, אך בעיקר לעורר לקריאה נוספת בפסוקים ובמפרשים. קריאה ששמה דגש על היבטים רגשיים ואקטואליים כאחד. אנו רוצות להודות לרב ריסקין שלא רק על התוכן, אלא על ההתלהבות והדחיפה ועל כך שידע עוד מההתחלה איך הספר הולך להיראות בסופו".

מנכ"ל אור תורה סטון, ינון אחימן, סיכם כי "שלושה שותפים לאדם ושלושה שותפים לספר. אנו נמצאים עדיין בתחילתו של ספר בראשית, בין הפרשיות המקדימות את תחילת עמנו. בימים אלו אנו יותר מנרגשים להיות בית להוצאת ספר אקטואלי השופך אור אחר על פרשות השבוע, ומחבר בין תורתו של הרב ריסקין לבין אומנות מזווית אחרת, אומנות שגם בה ניתן למצוא ניצוץ יהודי".