אימוג'ים: השפה הבינלאומית החדשה או מגדל בבל מודרני?
אימוג'ים: השפה הבינלאומית החדשה או מגדל בבל מודרני?צילום: iStock

אחת מהמהפכות הגדולות שהתרחשו יחד עם המעבר לפלאפונים חכמים ולהודעות הוא השימוש הגובר בסמיילים או בהמצאה החדשה- האימוג'ים. מילון אוקספורד אף החליט שמילת השנה שלו לשנת 2015 תהיה בכלל אימוג'י המכונה "פנים עם דמעות שמחה".

המקור הראשוני של הסמלונים הקטנים הוא ככל הנראה מיפן, שם הם גם קיבלו את שמם מצירוף המילים היפניות של "תמונה" ו"אופי". במקור, האימוג'י היתה אמורה להפוך לשפה אוניברסלית החוצה תרבויות וארצות מכיוון שכל אחד יכול להבין הבעות פנים ופרצופים ללא קשר לשפת האם שלו. אבל מסתבר שזה לא כל כך פשוט ושפת האימוג'י הפכה לכעין מגדל בבל מודרני בו אף אחד לא מבין את השני.

חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה ערכו מחקר ובדקו כמה אנשים באמת מבינים את האימוג'ים שהם מקבלים. תוצאות המחקר הראו שרק ב4% מהסמלונים הנשלחים היתה הסכמה גורפת בקרב הנשאלים לגבי האם הם מבטאים רגש חיובי ושלילי ועל קרוב ל70% לא הצליחו הנסיינים להגיע לפרשנות אחידה. בנוסף, לגבי 25% מהאימוג'ים היתה אי הסכמה גורפת כך שהתקבלו תוצאות קיצוניות לכל אחת מהפרשנויות.

הדבר מסתבך אף יותר כאשר נוצר מצב בו לכל מערכת הפעלה סלולרית (כמו אנדרואיד או אפל לדוגמא) קיימים אימוג'ים שונים. כך שגם באימוג'ים שיש עליהם הסכמה- כאשר האימוג'י נשלח מאנדרואיד לאייפון לדוגמא, יתקבל פרצופון אחר ממה שנשלח. המחקר הראה שבעוד האימוג'י הצוחק של האנדרואיד סימל רגש חיובי לרוב הנשאלים, האימוג'י שיתקבל אצל בעל אייפון- יהיה בעל רגש נייטרלי עד שלילי.

למה בדיוק האימוג'י הזה מתכוון?
למה בדיוק האימוג'י הזה מתכוון?צילום: iStock

כדוגמא לאימוג'ים לא מוסכמים ניתן לציין את האימוג'י העצוב עם הדמעה הגדולה בו לא היה ברור לנסיינים האם מדובר בסמיילי עצוב מותש או בכלל דואג. באותו אופן, הנשאלים לא הכריעו האם האימוג'י עם האיקסים במקום העיניים אמור לבטא הלם או תשישות או בכלל התלהבות מדבר מעניין.

ככה שפעם הבאה שאתם שולחים אימוג'י כדאי שתוודאו טוב שהצד השני מבין אתכם ועדיף גם שתהיה לסלולרי שלו מערכת הפעלה עם סמיילים דומים. ואם אתם ממש מתקשים תוכלו תמיד להיכנס למילון האימוג'ים האינטרנטי שיעשה לכם סדר בעניין.

ומה אתם חושבים? מוזמנים לספר בתגובות את הפרשנות שלכם לכל אחד מהאימוג'ים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!