לוסי אהריש
לוסי אהרישצילום: הדס פרוש, פלאש 90

"אנחנו אסירי תודה לחברינו והקולגות בתקשורת", כתבו השבוע בפייסבוק מגישת הטלוויזיה הערבייה לוסי אהריש ובן זוגה השחקן צחי הלוי, שנישאו בסוף השבוע שעבר בחתונה מצומצמת לאחר קשר שנשמר בסוד במשך כמה שנים. "רבים מכם ידעו את דבר הקשר והקשיים שעברנו בו, וכולכם כאחד בחרתם לכבד את הפרטיות שלנו, ולשמור עלינו מכל הרוחות הרעות, הקרובות והלא קרובות".

אכן, החברים בתקשורת הגדילו הפעם לעשות ועטפו את הזוג המעורב בתמיכה נדירה. זוגיות לא שגרתית בביצת הסלבס הישראלית לא זוכה בדרך כלל ליותר מדי דקות של חסד, עד לפרסומה המרוח על כפולת עמודים בעיתון נפוץ ולכל הפחות ברשת. אבל הפעם, משום מה, בשם החברות הכנה או שמא למען קידום ערכי הליברליזם הנאור, הסכימו העיתונאים לוותר על הסקופ השמן ולשתוק במשך תקופה ארוכה, כדי לאפשר לזוגיות הזאת להימשך.

ולא שלא היו בעיות: משפחתה הערבייה של אהריש נקטה באיומים כלפיה לנוכח היחסים עם בן זוג יהודי, אבל את החברים בברנז'ה זה לא עניין. העיקר שהאהבה תנצח. מה כן מעניין? לתקוף במשך יממה שלמה את ח"כ אורן חזן, שיצא נגד החתונה מעודדת ההתבוללות. זה הרי הרבה יותר מסוכן לדמוקרטיה הישראלית מאשר איומים על חייה של אהריש.

עצוב היה לגלות שגם במגזר הדתי, לא תמיד הקו האדום שנחצה גם בחתונה הזאת הוא ברור. האיתרוג של בני הזוג, שמזכיר איתרוגים מסוכנים מהעבר של הברנז'ה התקשורתית, יכרסם בסופו של דבר בקיומה של החברה היהודית.