יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוסצילום: מוישי מילר

המשנה לראש עיריית אלעד שי נתן, המועמד הציוני דתי לראשות העיר ברשימת "הבית שלנו באלעד", הוא שיזם את העתירה שהביאה לפסילתו של מועמד דגל התורה וש"ס לראשות העיר יצחק פינדרוס.

נתן מברך בערוץ 7 על ההחלטה לפסול את מועמדותו של פינדרוז, "יצחק פינדרוס הוצנח לעיר מעל תושבי אלעד, היה כאן דיל פוליטי וניסו למכור את התושבים ואני מאמין שהוא גם היה מפסיד".

החל מהבוקר הוא מקבל ברכות גם מאנשים שמזוהים עם הציבור הליטאי והש"סניקי, "אומרים לי שהקלתי עליהם כי מצד אחד הם חייבים להיות ממושמעים לדעת תורה אבל מצד שני הם הרגישו שההצבעה לפינדרוס נכפתה עליהם".

נתן אומר שלא פעל בשליחותו של ראש העיר הנוכחי ישראל פרוש (אגודת ישראל) אלא פעל על פי צו מצפונו, "מתוקף תפקידי כיו"ר ועדת הבחירות באלעד הגיע אלי לפני שבוע ערעור של תושבי אלעד. קבוצה שכרה חוקרים פרטיים שבדקו וראו שפינדרוס לא עבר לגור באלעד ואף כיהן עד לא מזמן כסגן יו"ר עיריית ירושלים בשכר. משרד הפנים אמר שהוא לא מתכוון להתערב ומה שיותר הרגיז אותי זו התגובה של פינדרוס שהוא יגור באלעד, ואשתו והילדים יגורו בירושלים שכולם מבינים שמדובר בפיקציה.

״החוק לא סתם קובע שחבר מועצה שמתמודד חייב להיות תושב המקום, הוא צריך להכיר את הקהילה ולהיות מעורב ולכן פניתי לבית המשפט ואת התוצאה אנחנו רואים היום. אני לא פעלתי בשליחותו של ישראל פרוש אלא בשליחות העיר אלעד, פורוש אמר לי לעזוב את זה ולהשאיר את ההכרעה לקלפי אבל לא יכולתי לעשות זאת מבחינה מצפונית".

נתן קורא לציבור הליטאי ולתומכי ש״ס להתאחד סביב מועמדותו של ישראל פרוש, "בואו נחזור לשפיות, ניהלנו את העיר ביחד ואלעד היום היא עיר שקטה. בואו נאחד כוחות".