קמפיין חדש מבית היוצר של תנועת הריבונות
קמפיין חדש מבית היוצר של תנועת הריבונותצילום: גרשון אלינסון

תנועת הריבונות יוצאת בימים אלה בקמפיין הקורא לתושבי יהודה ושומרון להעדיף בהצבעתם לראשי הרשויות המוניציפליות מועמדים הרואים בקידום חזון הריבונות פרק מרכזי בתפקידם כראשי רשויות.

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מבהירות את הרעיון מאחורי הקריאה: "אין לנו ספק בכישוריהם וביכולותיהם של המתמודדים השונים ברשויות השונות. גם אין לנו ספקות באשר לדאגתם האמתית לרווחת הפרט והשאיפה של כל אחד ואחד מהם לראות בפיתוח ושגשוג הישוב שלו בפרט ויהודה ושומרון בכלל.

''עם זאת, בנוסף ליכולות, לחזון ולכישורים הנדרשים, על ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מוטלת משימה נוספת, חשובה לא פחות, והיא קידום חזון הריבונות במעשה, בהסברה ובפעילות מול הגורמים המדיניים".

קצובר ומטר רואות בהחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון "שילוב בין חזון ציוני מוסרי צודק והכרחי, תפיסת עולם מדינית שתביא לביטחון והתמודדות ראויה מול הטרור לבין מענה נדרש לזכויות האזרח של תושבי יהודה ושומרון".

"תושבי יהודה ושומרון, כמעט חצי מיליון בני אדם, אינם זוכים ליחס שוויוני ממדינת ישראל רק בשל היעדר הריבונות. כדי לסגור מרפסת, לפתוח גן ילדים, למתוח קו חשמל או להרחיב את צינורות המים נדרש אישורו של המושל הצבאי והפרקליטות הצבאית. המציאות הזו חונקת בפועל את איכות חייהם של מאות אלפי תושבים. ראשי רשויות, ערים ומועצות ביהודה ושומרון מדווחים על קושי אמיתי ומהותי לקידום תכניות אלמנטריות לרווחתם של התושבים", מוסיפות השתיים על המניע לקמפיין החדש.

בתנועה ריכזו בימים האחרונים את התבטאויותיהם של ראשי רשויות ומועמדים לתפקידים אלו בסוגית הריבונות. "אנחנו מזמינות את הציבור הרחב להיכנס לדף הקמפיין ולהכיר את עמדותיהם של המועמדים שלהם בנושא הקריטי כל כך של ריבונות ישראל ביהודה ושומרון. בכוחם של ראשי הרשויות לחולל את המפנה המדיני בין אם בהפעלת קשריהם בצמרת ההנהגה המדינית של ישראל ובין אם בפעילותם ההסברתית השוטפת ובהתנהלותם מול גורמים ממשלתיים כאלה ואחרים".

"הקריאה להצביע עבור מועמדים שהצהירו נאמנות לחזון הריבונות אינה באה להכתיב להם עמדה זרה להם, אלא לחזק את ידיהם של מי שמבין את נחיצותה של הריבונות למען העם, למען החזון הציוני ולמען התושבים ברמת הפרט", אומרות קצובר ומטר.

יצוין כי עד כה רוכזו בתנועת הריבונות דבריהם של מועמדים רבים, אך לא של כלל המועמדים ביהודה ושומרון. בתנועה קוראים למועמדים נוספים להביע את עמדתם בסוגיית הריבונות ומבטיחים לפרסם גם את דבריהם של אלה במסגרת הקמפיין.

אולטימטום למועמדים ביו"שאלירן אהרון