הרב שלמה קורח זצ"ל
הרב שלמה קורח זצ"לצילום: yaakov Naumi/Flash90

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, סופד בשיחה עם ערוץ 7 לרב שלמה קורח.

הרב קורח זצ"ל, רב העיר בני ברק ומי שנחשב לזקן רבני העדה התימנית, נפטר הבוקר בבית החולים שערי צדק בירושלים בגיל 84. "הוא היה איש גדול ודגול, וזו אבידה גדולה לא רק לעולם הרבנות בכלל אלא ליהדות תימן בפרט. הוא היה מגדולי הלוחמים בפרשת ילדי תימן ולחם נגד גניבת הספרים", מספר הרב ערוסי.

הרב קורח ליווה את עולי תימן לאורך שנים. "הוא ייסד את ביטאון 'המסילה' לבני הישיבות התימנים שנקלעו למציאות קשה מאוד. הוא גם ייסד ארגון לבני הישיבות התימניים שנקלעו לבעיות קשות בתחילת דרכם בארץ".

הרב ערוסי עומד על הייחודיות שביכולת של הרב קורח לחבר בין אנשים. "למרות שהוא היה הרב של בני ברק, הוא היה ייחודי בהשקפת עולמו וידע לחבר בין כל העולמות. הוא הכיר היטב גם את העולם הלא בני ברקי וידע להגיע גם לעולם הלא חרדי".

"הייתה לו חכמת חיים, שנינות וחריפות והוא הכיר היטב את המציאות בעולם הזה. גם בבחרותו בישיבת פוניבז' ויותר מאוחר בליקווד אצל ר' אהרון קוטלר, הוא תמיד ידע שחייבים לשמור על החרדיות אבל מצד שני גם להיות מחוברים למציאות", מספר הרב ערוסי.

הוא מוסיף כי "היה לו כושר מנהיגותי שליווה אותו כל חייו עד ימיו האחרונים. הרב קורח היה סופר גדול, אדם מקורי בהחלטותיו שלא חשש מאף אחד ואמר תמיד את אשר על ליבו. הוא קיבל את כולם, כולל האנשים הפשוטים, וידע לדבר אליהם בגובה העיניים".