עינת קליש רותם
עינת קליש רותםצילום: אלירן אהרון

בג"ץ פסק הערב (שני) כי ד"ר עינת קליש-רותם תוכל להתמודד לראשות עיריית חיפה.

בכך דחו השופטים את הכרעת בית המשפט המחוזי בחיפה שלא לקבל את ערעורה של קליש רותם על החלטת משרד הפנים לפסול את מועמדותה לראשות העיר כמו גם את מועמדות רשימתה ''חיים בחיפה''.

החלטת נשיא בית המשפט המחוזי השופט ד''ר רון שפירא התקבלה בשל העובדה שמפלגת העבודה תמכה במקביל בקליש ובישראל סביון, המתמודד גם הוא לראשות העיר חיפה.

את קליש-רותם ייצג בעתירה עו"ד עמית חדד, שותף במשרד ד"ר י. וינרוט ושות'.

מוקדם יותר דחו שופטי בית המשפט העליון ניל הנדל, יעל וילנר ואלכס שטיין את עתירתו של יצחק פינדרוס יחד עם מפלגות דגל התורה וש"ס נגד פסילת מועמדותו לראשות העיר אלעד.

"העתירה נדחית. אין צו להוצאות. הנימוקים יינתנו בקרוב", נכתב בפסק הדין הלקוני.

כזכור, בשבוע שעבר הוגשה עתירה נגד מועמדותו של פינדרוס בטענה שאינו מתגורר בעיר. עוד נטען כי רשימתו הוגשה שלא על פי הנהלים.

בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה וביטל את מועמדותו אולם דגל התורה וש"ס עתרו לבג"ץ שכאמור היום הדף את הערעור.

מדגל התורה וש"ס נמסר מוקדם יותר כי במידה ותיפסל מועמדות פינדרוס הם יתמכו במועמד חלופי. "סופו מוכיח על תחילתו. אותם אנשים שהפרו הסכם חתום וברור, לא בחלו באמצעים והמשיכו לערכאות, פעלו באלימות נגד אישי ציבור והילכו אימים על רבנים , שכרו חוקרים פרטיים וביזו את גדולי התורה נשענים על בית המשפט העליון במטרה לבזות את גדולי התורה ולבטל את הכרעתם".

"אנו מודיעים כי בשום צורה לא יהיה חוטא נשכר. ברגע שתתקבל ההחלטה נפנה לגדולי התורה שיורו לנו כיצד לנהוג", נמסר עוד, "לא מתקבל על הדעת מצב בו רוב תושבי העיר המצייתים לגדולי התורה ומונים 11 מתוך 15 מנדטים יישארו בלי מועמד. מנהג אבותינו בידינו ונמשיך לדאוג לתושבי העיר ביושר, על פי דין תורה והלכה".